Verschillende tekeningen voor een 3D

Hoi allemaal

Alles wordt gezegd in de vraag: is het mogelijk om meerdere tekeningen in dezelfde 3D te maken met configuraties.

Mijn situatie: ik heb een ontwerp gemaakt met een familie van kamers omdat mijn object verschillende configuraties heeft. Nu ga ik verder met de M.E.P. maar tijdens de configuratiewijzigingen merkte ik dat de tekening, vooral de afmetingen, niet zo goed volgde... Dus dacht ik na over een andere oplossing: in mijn familie zijn er diameterbereiken (mijn deel = een buis) waarvan de M.e.P. hetzelfde is, behalve de diameter die verandert. Dus besloot ik om M.E.P.-configuraties te maken, d.w.z. voor een reeks waarden (6 items) zal er hetzelfde plan zijn, dus het zal de bijbehorende configuratie zijn en met een tabel zal de waarde van de diameter worden aangegeven.
Maar ik heb een nogal origineel probleem. voor 4/5 plannen werkt het, ik heb de configuratie die is gekoppeld aan de M.e.P, maar niet voor de laatste. Hoewel de configuratie goed gekoppeld is, als ik in mijn familie kijk, zijn het de juiste waarden enz., maar op de M.e.P. krijg ik het "beeld" van een andere configuratie.

Ik hoop dat ik duidelijk was, bedankt voor je hulp.

1 like

Ik voel me een beetje belachelijk om de vraag te stellen... Ik dacht dat ik alles had gecontroleerd, maar ik hoefde alleen maar een geometrische entiteit te verwijderen: een punt, die de activering van een configuratie belemmerde.

Excuses voor het ongemak

2 likes

Ik had al een tutorial gepost voor deze vraag en het lijkt me dat het ook al voor jou was ;-)

Dus ja, als het min of meer dezelfde kamer is, zou een schilderij voor mij voldoende moeten zijn

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/famille-de-pieces-solidworks

Voor de goede orde

@+ ;-)

3 likes

gt22 al eerste probleem als ik naar Insert > Tables de Room Family optie is grijs in mijn geval... Waarom heb ik altijd dit soort problemen...

Bovendien heb ik al gemerkt dat in SW wat er tijdens het opnemen op het scherm wordt weergegeven, erg belangrijk  is , bijvoorbeeld: als in de kamerfamilie, als de werkmap op een andere pagina is gesloten dan op de pagina waar de familie zich bevindt, vindt de software de gegevens niet alsof het alleen werkt op de plaats die op het scherm wordt bekeken. Dus het probleem met jouw oplossing is dat ik Excel zou moeten sluiten met de tabel in beeld (omdat ik niet de hele tabel van mijn familie zou willen archiveren) die ik in mijn MEP wil zetten, maar plotseling zal mijn deel familie niet toegankelijk zijn bij het wijzigen van de configuratie

Ik heb de indruk dat we niet allebei dezelfde taal spreken ;-)

Een volledige weergave van de zelfstudie opnieuw uitvoeren

Je zult zien dat je je tafel niet compleet hoeft te hebben uit je kamerfamilie

Zoals het geval is met VIA EXCELL

Omdat de zijvakken een vervolgkeuzemenu hebben

Je zult dus alleen in het zicht  hebben wat je verlangt 

en de selectie van uw kant wordt geïdentificeerd in dit vervolgkeuzemenu

@+ ;-)

1 like

Ja inderdaad, ik geef toe dat ik niet alles ben wat je zegt...
Ok voor de drop-down menu's, maar in mijn geval is het niet geschikt. En wanneer de tabel wordt ingevoegd, is er een "resizing" van het Excel-venster: wanneer de persoon de rijen en kolommen verbergt en het venster minimaliseert, dan wordt weergegeven dat SW alleen rekening houdt met wat er op het scherm verschijnt.

Maar bovenal is het probleem dat ik sinds het plan geen toegang meer heb tot de familie omdat het grijs is

Gezien je antwoord heb je de tutorial niet helemaal bekeken

Neem de tijd om er meerdere keren naar te kijken als het nodig is

je kansen hebben allemaal een A.B.C.D.E.F.-index, enz.......

Elke aanwijzing is gekoppeld aan een doos

die een vervolgkeuzemenu heeft dat voortkomt uit de verschillende kanten van uw kamerfamilie

Je hoeft ze alleen maar te linken en uit te leggen hoe je het moet doen

Dan is voor je tekening de basis voor het hele gezin hetzelfde

En als u in de tabel uw tekening invoegt, kunt u uw afmetingen naar believen selecteren

(waarde van de A.B.C.D.E.F. indices etc...

@+ ;-)

Wat verandert er in je abonnement?

GT22 : Oké, misschien had ik niet goed genoeg gekeken en dat loste een aantal van mijn problemen op. 
Maar ik denk dat je mijn bericht ook niet goed hebt gelezen als ik zeg dat ik geen toegang heb tot mijn familie van stukken om het in te voegen , waardoor de videomethode onbruikbaar is zolang ik de tabel van mijn familie niet kan invoegen.

Maar ik denk dat je mijn bericht ook niet goed hebt gelezen als ik zeg dat ik geen toegang heb tot mijn familie van stukken om het in te voegen , waardoor de videomethode onbruikbaar is zolang ik de tabel van mijn familie niet kan invoegen.

Waarom wilt u de tafel van uw Excell Room-familie invoegen?

omdat de tafel er zal zijn, maar in formaat afneemt (grootte op het scherm)

met eenvoudige vakjes om te selecteren via de vervolgkeuzelijsten, afhankelijk van de referentie van de afmetingen

Ik weet het niet, ik begrijp er niets van of wat??????????????????

Zodra u elke waarde hebt geselecteerd

Het beeld van uw onderdeel in de tekening verandert visueel

@+ ;-)

Ik denk dat we niet hetzelfde visualiseren, noch dezelfde oplossing:
Ik heb 35 configuraties, laten we zeggen dat de eerste 10 onderdelen zijn met kleine diameters zodat ze moeten worden voorgeboord, de volgende 15 zijn standaard dus niets bijzonders en de laatste 10 hebben grote diameters dus hebben een zaagsnede nodig.

In de SW MP, wanneer de weergave verandert, volgen de afmetingen niet (ze bewegen in alle richtingen), dus één plan per configuratie, we vergeten. Dus ik zou graag EEN weergave gekoppeld willen hebben aan EEN configuratie (speciaal gemaakt voor de weergaven van de M.e.P.) en deze weergaven gebruiken zodat het plan voor meerdere waarden kan worden uitgevoerd. Het beeld van het plan zal dus niet precies de kamer vertegenwoordigen, maar het algemene idee. En om nog steeds de waarden van het gekozen artikel te hebben, wil ik de regel van de onderdeelfamilie invoegen die de afmetingen van het onderdeel aangeeft.

Ik zal vast niet duidelijk genoeg zijn:)

Zoals je zegt, je bent niet erg duidelijk

Ik denk dat we niet hetzelfde visualiseren, noch dezelfde oplossing:

Ik heb 35 configuraties, laten we zeggen

De eerste 10 komen overeen met onderdelen met kleine diameters

dus ze hebben een voorboring nodig,

Nu heb je 10 onderdelen, dus het gaat werken - Familie van onderdelen n°1

De volgende 15 zijn standaard dus niets bijzonders

Daar heb je 15 stuks, dus het werkt ook  familie van kamer nr. 2

En de laatste 10 hebben grote diameters, dus hebben een bloeding nodig.

Ook deel familie n°3

In de SW MP, wanneer de weergave verandert, volgen de afmetingen niet (ze bewegen in alle richtingen), dus één plan per configuratie, we vergeten. Dus ik zou graag EEN weergave gekoppeld willen hebben aan EEN configuratie (speciaal gemaakt voor de weergaven van de M.e.P.) en deze weergaven gebruiken zodat het plan voor meerdere waarden kan worden uitgevoerd. Het beeld van het plan zal dus niet precies de kamer vertegenwoordigen, maar het algemene idee. En om nog steeds de waarden van het gekozen artikel te hebben, wil ik de regel van de onderdeelfamilie invoegen die de afmetingen van het onderdeel aangeeft.

Het beste vind ik om door 3 familiekamers te gaan die hetzelfde geometrische uiterlijk hebben

behalve dat de Mu-kansen en deze kansen worden vermeld via een index die A.B.C.D.E.F.G.H enz... die kan worden bekeken via een beeldinvoeging

of direct van de kant

En de munt heeft niet langer een gehaakte kant in uw weddenschap,  aangezien het een referentie is

in de microtabel met het vak waarden in de vervolgkeuzelijst

Hoe dan ook, zo zal ik te werk gaan nadat iedereen doet wat hij wil

welke van + is zoals elke familie heeft zijn eigen bijzonderheid

Het zou naar mijn bescheiden mening een andere naam moeten hebben

@+

hard hard deze vrijdag ;-)

Precies, ik heb alles in hetzelfde bestand omdat ik voor een enkel artikel al 3 families van onderdelen heb, dus als ik respectievelijk verdeel naar de plannen die ik nodig heb , zou ik 32 (±2 volgende) als ik alle ^^) families van onderdelen scheid voor 1 artikel, terwijl ik er nog  65 heb wachten op ^^.
Ik zal een beslissing moeten nemen, dank je.

1 like

En vind je het verstandig om alles op hetzelfde bestand te hebben?

1 like

Ja, omdat het hetzelfde onderdeel is in hetzelfde productiestadium, "Opgeruwd ontwerp",  en voor managementproblemen is het eenvoudiger omdat het hebben van 32 3D-bestanden voor hetzelfde onderdeel niet gemakkelijk te verteren is voor een heel bedrijf.

EDIT: Maar mijn instinct als nieuwsgierige student moet ook willen begrijpen waarom dit niet mogelijk is. Omdat een software van deze "macht" naar mijn mening dit soort nogal "banale" manipulatie mogelijk zou moeten maken. Misschien is het niet verstandig, maar het verklaart niet waarom ik mijn kamerfamilie niet kan invoegen.

Ok een software van deze kracht moet in staat zijn, maar de dag dat je bestand bugs op het verkeerde moment, je zet alles in de lucht! Bovendien, als je daarna assemblages doet, veel succes, want je plaatst twee stukken en je computer is verzadigd....

Het is een manier om dingen te doen, ik begrijp het helemaal, maar van wat ik weet is het niet de beste manier. (dat is mijn mening)

Fijn weekend allemaal!! :)

G.

1 like

Bedankt voor je advies, maar ik moet ook voldoen aan de eisen van mijn management...

Fijne week:)