Verschillende 2D plan buizen

Hoi allemaal

Ik richt me tot mensen die 2D-plannen maken, of uitvoeren.

Mijn probleem: Wat is de weergave die moet worden gebruikt als er meerdere leidingen of kabels op dezelfde plaats liggen en die over een lange afstand. Omdat we van bovenaf gezien zijn, zitten ze allebei op dezelfde lijn...

Bedankt!

Het is het vooraanzicht dat van # de pijpen of enkele dwarsdoorsnedeaanzichten rechts van de verandering van secties

@+ ;-)

Je kunt tussendoor gaan om de pijp eronder te zien met het label en de naam

Hallo

Persoonlijk, in deze config. Van bovenaf gezien teken ik een enkele buis, maar ik heb een tekst met uitleg over de diameters in vlag gezet + toevoeging van een detailsectie met steunen....

Kijk op deze link 

Zie: http://fisarevitmep.wordpress.com/category/temoignages/

@+ ;-)

Informatie afkomstig van een ontwerper (BE Fluides) van wat het meest wordt toegepast in het gebouw, er zijn 3 hoofdmethoden:

- teken de pijpen naast elkaar en geef met een opmerking aan dat ze daadwerkelijk op elkaar komen te liggen

- Teken een folio door middel van pijphoogtemeting

- Teken een enkele pijp en geef het aantal en de kenmerken van de pijpen aan met een opmerking.

De gekozen methode hangt af van de complexiteit van de zaak: een ziekenhuisplan gaat naar de eerste oplossing, enz...

Minder frequente methode, teken een enkele buis en maak een "gedeeltelijke snede" die de opstelling van de buizen weergeeft.

1 like

Hallo

Als je implatatie doet in plaats van industrieel ontwerp, zou ik zeggen dat het zou worden aangepast met een meer schematisch document.

U kunt bijvoorbeeld een genormaliseerd symbool plaatsen dat overeenkomt met de hoogtesignalen vanaf de grond.