Exploderend bestandsgewicht

Hallo

Ik ben terug bij de aanval met mijn probleem met de bestandsgrootte. Het is geen kwestie van een truc vinden om een kleiner bestand te versturen, maar al werken aan een kleiner bestand. Ik heb een ZEER eenvoudig ontwerp van 20 functies (alleen extrusies en materiaalverwijdering, geen gladmaken of oppervlak) dat maar liefst 200 MB weegt (zie bijgevoegde schermafbeelding).

En nogmaals, het is de extractie van een vrij eenvoudige kamerconfiguratie, maar die 7 configuraties had en die 1.2 GB woog !! Onnodig te zeggen dat hij, ondanks de 12 GB geheugen, de SSD-harde schijf en de nieuwste generatie i7-processor, bij elke rebuild crasht. Het is dus onoplosbaar voor mij, vooral omdat zelfs door het verwijderen van functies (niet alleen verwijderd) of configuraties, de bestandsgrootte toeneemt !! Ik heb ervoor gekozen om elk stuk opnieuw op te bouwen, maar dit is onaanvaardbaar en onverenigbaar met de deadlines die ik heb.

Vandaar de terugkeer van mijn vraag: hoe weten we welke functie in de boom megabytes verbruikt en niet alleen veel tijd kost om te reconstrueren met het statistische hulpmiddel?

Dank u voor uw hulp.

PS: SW2013 SP0

screenhunter_01_aug._29_16.56.jpg
1 like

Hallo

200 MB voor 20 eenvoudige functies, het lijkt me helemaal gek!!

Wat ik in uw plaats zou doen, is een volledige verwijdering van SolidWorks (volledige optie in de verwijdering) en vervolgens een herinstallatie en vooral update naar de nieuwste SP's, momenteel 2013SP4.

Er moet een probleem zijn met de installatie of ik begrijp het niet, zou het voor u mogelijk zijn om ons het betreffende bestand te sturen?

Maar misschien heeft iemand een andere oplossing.

@+

2 likes

de volledige herinstallatie, waarom niet, maar ik heb geen toegang tot de SP4, ik ben niet meer in onderhoud. Dus bedankt voor het advies, maar ik heb weinig hoop en een andere oplossing zou welkom zijn. Ik heb de kamer die ik naar de pc stuurde om te zien volledig herbouwd, beginnend met een lege kamer in plaats van een reeds gebouwde kamer. Samenvatting van de "statistieken van de functie":

Ontwerp 1 geëxtraheerd:

Functies 37, Volumes 2, Oppervlakken 0

Totale herbouwtijd in seconden: 0,38

0 Ontwerp 2 wijzigen:

Functies 29, Volumes 2, Oppervlakken 0

Totale herbouwtijd in seconden: 0,28

screenshot in PJ, het resultaat is strikt identiek, alleen een paar minder functies om te vereenvoudigen.

Het is al beter, maar het beste zit in de verkenner:

Ontwerp 1: 195270 KB (en gaat tot 324.000 KB terwijl het bestand wordt opgeslagen voordat het terugkeert naar deze waarde)

Ontwerp 2: 560 KB

Het is alle winzips ter wereld waard.

Ik kan het bestand nog steeds verzenden, al is het maar om te zien hoe het zich gedraagt onder SW2013 SP4 (2,3 MB na een winzip-hit)

Tot uw beschikking.

screenhunter_02_aug._29_17.49.jpg
1 like

Hallo

Misschien is er een extra configuratie verborgen, zoals rendering-instellingen (texturen, enz...)

Of misschien een hogere 3D-kwaliteit (om naar te kijken bij de opties)

Sorry als mijn antwoorden onduidelijk zijn, maar ik werk op Creo en niet op SW

Thomas

in je functies en schetsen

Is het dat je door alle hassards geen referentie neemt?

op elementen die je onderdrukt?

@+ ;-)

Hallo 

Afgezien van die van Coyote zie ik geen andere oplossing.

Werken in een lichte assemblage met 20 onderdelen is belachelijk, dus er moet een groot probleem zijn met de configuratie, dus je moet ofwel alles van A tot Z bekijken en hopen het probleem te vinden, of een Revo Uninstaller verwijderen om het goed te doen, en vervolgens opnieuw installeren.

Succes in ieder geval...

Als de bestandsgrootte abnormaal hoog is, raad ik je ten zeerste aan om naar Extra, Option, Document Property, Image Quality te gaan en te controleren of de schuifregelaar voor gearceerde beeldkwaliteit zich niet in het rode gebied bevindt... Als dit het geval is, door het vlak voor het gebied te verkleinen, zal de grootte van het bestand enorm afnemen.

4 likes

Ga vanuit je SolidWorks onderdeel naar "Tools" en vervolgens naar "functiestatistieken" (zie bijlage), dit kan je een indicatie geven.

statistiques_de_la_fonction.jpg
3 likes

Hallo

Ik kreeg deze pb met een grootte die gestaag toenam zonder het bestand aan te passen. U kunt proberen met de rechtermuisknop te klikken onder het tabblad configuraties en "Redundanties elimineren", zonder zekerheid, maar dat is wat me uit de problemen heeft geholpen...

Vriendelijke groeten

redondances.jpg
2 likes

Hallo

Probeer je ontwerpmethode te veranderen.

Dat wil zeggen, werk niet aan materiële elementen, maar probeer al je muren in dezelfde schets te maken als je dezelfde hoogte hebt. 

Kijk naar de afbeelding die ik heb bijgevoegd, je zult het misschien begrijpen.

capture.jpg
2 likes

En nadat de zijne hem geeft.

Misschien is het dimininurai het gewicht van uw bestanden

capture2.jpg
1 like

Hallo

Bedankt allemaal voor jullie advies, helaas werkt geen van hen in dit stadium. Behalve misschien de verwijdering, maar nog niet geprobeerd.

- Geen gebruik van verwijderde schetsen

- De volledige statistieken van de kamer zijn in PJ, maar weerspiegelen helemaal niet het werkelijke tijdstip van reconstructie en opname van de kamer.

- De beeldkwaliteit is op een zeer laag niveau (schuifregelaar op 2, de rode zone op 18)

- Ik heb niet de optie "elimineer redundanties" in de configuraties, is dit een nieuwe functie van een SP >0 van V2013?

- Ik gebruik al dezelfde schets met omtrekselectie om mijn verschillende extrusies te maken

- Helaas ben ik niet meer in onderhoud om budgettaire redenen, maar vooral om principeredenen. Zelfs Microsoft brengt geen kosten in rekening voor zijn SP's... Maar dit is niet de tijd of plaats voor zo'n debat, ik weet niet eens zeker of een nieuwere SP mijn probleem zou oplossen.

Met vriendelijke groet.

screenhunter_03_aug._30_09.27.jpg

Probeer solidworks niet te verwijderen , ik verzeker je dat het niets zal veranderen, het zal alleen maar tijdverspilling voor je zijn.

als niets heeft gewerkt, is er de Microsoft-methode:

De grootte van de bestanden neemt nooit af omdat er een soort "geschiedenis" wordt opgeslagen in het Windows-bestand, kortom de enige methode om dit alles opnieuw in te stellen is om een eenvoudige opgeslagen onder van uw bestand te maken.

Kortom, doe de test met je bestand, je opent het in solidworks, je maakt een bestand, opgeslagen als, je slaat het op je bureaublad op en je kijkt naar de grootte: dit is de minimale grootte die je bestand kan maken met alle info erin.

Als de grootte goed is, heb je je oplossing, als het bestand nog steeds extreem zwaar is, komt dat omdat het probleem voortkomt uit een gegeven in het bestand ... Ik ben dit geval al tegengekomen met een weergavestatus die "verolled" was

1 like

De totale herbouwtijd is 0,38 seconden

37 functies

2 delen

Is het mogelijk om uw bestand te posten?

Tijdrovende functies kunnen uw probleem zijn

_extru Dun 1 & 2

_les schetsen 93,94,42,35,88,37

Je zou het waarom en hoe je boom van de schepping zeker de walkthrough zou moeten begrijpen of zien

@+ ;)

"Opslaan als" getest, geen verbetering (-2 MB van de 195 MB). Ik geef het op, ik ga helemaal opnieuw beginnen met een leeg bestand, het is "slechts" drie dagen extra werk. Ik ken sommigen die het moeilijk zullen vinden om de reden voor de vertraging te aanvaarden, en terecht.

Bedankt voor ieders hulp, ik laat het onderwerp open als iemand een andere oplossing brengt die voor mijn geval werkt, het zal voor iedereen nuttig zijn.

1 like

Ik denk dat je kunt uploaden tot 200MB in link op Lynkoa, misschien kan het interessant zijn om ons het bestand te sturen je weet maar nooit...

Omdat de opgeslagen onder de grootte niet is afgenomen, is er alleen nog een intern probleem in het bestand, om het probleem op te lossen en verder te gaan met uw probleem, is de enige oplossing om ons uw bestand te verstrekken zodat we verder kunnen testen.

Ik blijf ervan overtuigd dat het probleem moet komen van een beschadigde weergavestatus ... Probeer ze eventueel allemaal te verwijderen (uit de configuratieboom)

1 like

Is uw bestand recent of is het een kopie van een kopie van een oud bestand?

(Ik neig naar de tweede oplossing)

Voor zover ik me herinner, houdt het bestand alle wijzigingen bij die in elk bestand zijn aangebracht zonder enige manier om deze geschiedenis te "zuiveren".

De enige oplossing is om een nieuw bestand te maken.

PS:

Een kleine test om mijn woorden te bewijzen:

Maak een eenvoudige kubus > let op de grootte van het bestand

Een gat graven > het gewicht toeneemt

Verwijder het gat > het gewicht neemt nog meer toe

Dus hier is een link naar het gecomprimeerde bestand, inclusief zowel het beschadigde origineel als het opnieuw opgebouwde bestand dat niet langer een probleem is.

Ik plaats het op een externe server zodat ik het vanavond kan verwijderen, ik heb geheimhoudingsclausules en wil niet dat dit bestand te lang vrij toegankelijk is.

https://docs.google.com/file/d/0B9enyNqty-jOVW9RVEdYVGs4ODA/edit?usp=sharing

Bedankt voor je hulp

Een kleine test uitgevoerd op het originele bestand:

Initiële 200436 KB

met een kleine kubus erop 202162 KB

na volledige kubusuitwissing (functie en schets) 202113 KB

CQFD.

Wat me verbaast, is dat dit bestand plotseling explodeerde, van 55 MB naar 1.2 GB van de ene ontwerpversie naar de andere (3 dagen licht werk aan het bestand) voordat het terugviel naar 200 MB. Helaas, dit bestand, ik kan het niet verspreiden om te zien, deze bevat alles en is daarom vertrouwelijk. Maar het is uit dit hoofdbestand dat het hierboven gelinkte bestand is geëxtraheerd, het is een configuratie van de schoongemaakte kamer.

Nou, ik ben bang dat de conclusie van Pascal de juiste is, ik moet gewoon opnieuw beginnen...