Gewicht en tijd openingsplan sinds passage solidworks 2021

Hallo

Sinds de overstap naar Solidworks 2021 zijn de tijden en omvang van de plannen toegenomen en ik kan er niet achter komen waarom en hoe ik kan verlichten.

Een voorbeeld, mijn collega had een plan gemaakt in solidworks 2020 met een gewicht van 70 MB; hij opende het gisteren op solidworks 2021, hij heeft zojuist een notitie verplaatst om een ''wijziging'' te kunnen opslaan en nu is het plan 184 MB.

Een van mijn plannen is 102 MB en duurt 22 minuten om op te slaan en bij de opening praat ik er niet eens over en je kunt niet zien of Solidworks is vastgelopen of werkt en de voortgang ervan, je moet in de taakbeheerder kijken om te zien dat de processor werkt.

Ik weet niet wat ik moet doen om terug te keren naar de "snelheid" van voorheen, kun je me helpen? (geen "trucjes" zoals het maken van onderdelen van de assemblages en het vervangen, het werkte eerder heel goed en we doen 3D-ontwerp met de nodige montage-update)

Groetjes.

Hallo Moumousse,

Hetzelfde geldt voor de 2020-versie, en voorlopig geen oplossing, ik werk alleen met twee pc's. (PC van een collega die beschikbaar is)...

Succes.

@+.

AR.

Door assemblages (het is aan jou om de minst beperkende te kiezen, degene die minder zullen bewegen in ontwerp) op ''Set solved parts to lightened'' te zetten, gaat het openen en opslaan van de plannen sneller, aan de andere kant beweegt de grootte in MB niet te veel, het is nog steeds vrij zwaar denk ik.

Om dit te doen, opent u uw assemblage en klikt u er met de rechtermuisknop op en kiest u "Opgeloste onderdelen op verlicht zetten".

Hallo Moumousse,

Blijkbaar werkt het als je de versie van 2021 opnieuw ontwerpt, om te controleren, ik ben in 2020.

@+.

AR. 

Hallo, Zoals @theo.cuadrado in dit onderwerp zegt, moet je de regel in Opties >  Tekening / Prestaties uitschakelen en het vinkje bij "Gegevens van de huidmodus opnemen bij het opslaan" uitschakelen (verschenen in 2020 SP4.0).

Het lijkt erop dat het veel beter werkt zonder. Nog niet getest voor mij, maar een van mijn collega's bevestigde dat het sneller was.

Te testen voor bevestiging van uw kant.

1 like

@Moumousse

Hallo

Onder welke versie was je eerder?

Ik nodig je uit om je ervaring met SW21 op dit bericht te delen

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/sw-2021-mieux-que-2020

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Goedenavond 

Meer informatie over welke optie verantwoordelijk is voor dit gedrag: 

Goedenacht

fp-solidworks-donnees_du_mode_habillage.pdf
1 like

Op dit moment is de grote tijdsbesparing mijn manipulatie van "Opgeloste onderdelen aanpassen aan lichtere". Open de 3D, verander de assemblages die u lichter wilt maken en open uw plan.

Ik ging van 22 minuten openen naar 5 minuten voor mijn plan en de opnames zijn ook sneller. De grootte van het plan blijft omdat het alleen grafische visuals zijn die Solidworks niet laadt, dus alles is er nog maar niet in het geheugen.