Ander ankerpunt

Hallo

Bij het maken van mijn basiskaarten heb ik het ankerpunt gemaakt ter hoogte van het lagenblok.

Mijn probleem is dat wanneer ik Smartdrawing start, op het eerste blad, de lijst met gelaste onderdelen correct wordt uitgeklikt op het gekozen ankerpunt in de basismap, maar op de andere gegenereerde bladen bevindt het ankerpunt zich linksboven op het blad.

(het ankerpunt is anders dan op het vorige blad)

Heeft u een oplossing om het ankerpunt op de locatie te houden die in de basismap is ingesteld?

Vriendelijke groeten

U moet uw documentsjablonen wijzigen in de gereedschapsopties Bestandslocatie (.drwdot):
image
Maar ook basiskaarten (.slddrt)

Als u slechts één van de 2 wijzigt zodra u een pagina toevoegt, vinden we het probleem dat u heeft.

2 likes

Dank u @sbadenis voor uw antwoord. De basiskaarten in de bestandslocatie zijn al de juiste, de bron van mijn probleem is niet deze.

@Melian_Valentin Welke versies van Solidworks en Mycadtool gebruik je?

1 like

@Maclane, Solidworks en Mycadtools zijn de Connected Standard 2025-releases

Ik ken de details van deze versie niet.
Als ik jou was, zou ik een rood kruis op je achtergrond tekenen om te controleren wanneer je een nieuw blad invoegt dat het op zoek gaat naar de juiste basismap.
Zo ja, misschien een beug die de positie van het ankerpunt niet registreert (maar dat zou heel verrassend zijn...) :rofl:
Als het niet de juiste achtergrond is, graaf dan waarom hij er nog een neemt.

Heeft een nieuw tekenblad zonder het doorlopen van " SmartDrawing " hetzelfde probleem met het ankerpunt?
Zo ja, raadpleeg dan de antwoorden van @sbadenis.
Zo nee, bekijk dan de SmartDrawing-opties van dichterbij... Screenshots van de opties zouden helpen.

2 likes

Ik had de verwijzing naar SmartDrawing nog niet gezien!
Inderdaad zeer goede opmerking voor het moment!

In Smartdrawing zijn er blijkbaar 2 locaties:
Tabblad Aanmaken van plannen:

En ook bladvariaties:

Om te controleren of het goed is om dezelfde methode te gebruiken om te controleren of de juiste basiskaart is geladen of niet.

Sorry dat ik niet meer kan illustreren, want als nieuwe gebruiker kan ik maar één media delen.

MEP SmartDrawing:

Heb je in Smartdrawing gekeken, bladverbuiging of het pad goed is?

Ja, het pad verwijst naar het juiste bestand.

Wanneer ik het formaat van een MEP-bestand wijzig, verandert ook het ankerpunt.

Je wijzigt de drwdot, maar je wijzigt ook het .slddrt bestand dat wordt aangegeven in de leaf variatie tab.
Het 1e blad van een MEP is gebaseerd op het tekensjabloon (.drwdot) en de volgende op een basismap (.sldprt), het zijn niet dezelfde bestanden en het lijkt sterk op jouw probleem, zonder te willen aandringen. :wink:

2 likes

Dat klopt!

Hartelijk dank

Het leek me goed, vandaar het belang van het zorgvuldig lezen van de antwoorden (en voor mij om zo duidelijk mogelijk te zijn!) :rofl:

1 like