@gt22, met het risico olie op het vuur te gooien...
@Alexandre.thellier heeft ons vanaf het begin gesproken over referentiepunten op schetspunten, dus referentiegeometrieën, om uiteindelijk evenveel referentiepunten in de Feature Manager te hebben als er punten in een schets zijn.
Het is dus wel degelijk een referentiepunt en geen referentie van punten (coördinaten)!
Aangezien dit misschien ontrafeld is (hoop ik tenminste, hè? ;-) ) geef ik toe dat het verwarrend is om een precieze vraag te hebben, met de juiste termen, terwijl anderen kop noch staart hebben en vol spelfouten zitten!
2 likes
Tot slot:
1: U kunt niet snel nulpunten op schetspunten plaatsen met behulp van een solidworks-functie. Je moet een macro doorlopen.
2: Dankzij uw opmerkingen kon ik het IGES-record gebruiken door de optie aan te vinken schetsentiteiten extraheren en te beseffen dat Femap NX Nastran deze entiteiten niet heeft geïmporteerd of dat ze niet hebben gevonden hoe.
3: De gebruikte truc is om een klein vierkant oppervlak te maken waarvan het middelpunt een van de punten van de schets is en vervolgens herhalen we dit oppervlak met de herhaalfunctie aangedreven door een schets. We zullen dus alle locaties van de drijvers hebben en Nastran zal automatisch de punten in het midden van de kleine gebieden kunnen nabootsen.
Nogmaals bedankt voor uw reactievermogen en uw deelname, ook al wijken de antwoorden soms enigszins af van het oorspronkelijke onderwerp .... eh, gt22 ;-)
1 like