XP Punten

Wanneer u op het profiel van een lid op het forum klikt, is het onmogelijk om zijn XP-niveau te kennen.
Dit kan uiteindelijk het vertrouwen in dit lid beïnvloeden (beginner of meer ervaren)
Nog iets als we kijken naar de leden met de meeste XP op Lynkoa, een lid bereikt een XP van 20 met 4 antwoorden en een ander niveau 17 met hetzelfde aantal reacties, waarschijnlijk een bug?
Wat is trouwens het maximale niveau?

3 likes

Hallo @sbadenis

Om het niveau van de leden te kunnen zien, moet je door het ledenvak van het platform gaan, ze zijn niet toegankelijk vanuit de forumprofielen!
Wat de xp betreft, sommige gedragingen zijn inderdaad vreemd, we hebben deze bug gemeld :thinking:
Ten slotte is het maximale aantal levels voor nu 50, het is aan jou om te spelen om het te bereiken :wink:

Hallo @sbadenis
het niveau van XP is een functie van de verzamelde punten, maar niet alleen dankzij de antwoorden, je moet ook naar de andere factoren kijken (oplossingen, vragen, voltooiing van het profiel, aantal bezoeken, enz.). Er zijn ook uitdagingen die veel punten opleveren!

1 like

Natuurlijk @Sylk ik het goed begrepen, maar als ik zie dat sommige leden met heel weinig of geen antwoorden een XP-niveau hebben tussen 2 en 5 keer dat van iemand die regelmatig reageert en zelfs regelmatig goede antwoorden geeft, zeg ik tegen mezelf dat het niet logisch is voor een zelfhulpforum.
Trouwens, om een paar eenvoudige punten te verzamelen, ga je gewoon naar de profielen: 5XP per profiel binnen een bepaalde dagelijkse limiet...

1 like

Hier is een voorbeeld:

En ik heb niets tegen deze persoon, maar het lijkt me gewoon niet logisch, recente activiteit=0 0 antwoorden, 0 vragen...

Ja, ik ben het ermee eens dat het niet logisch lijkt, maar aangezien ze al meer dan 3000 dagen lid zijn, vraag ik me af of dit niet het gevolg is van een update van het forum. Net als bij de huidige update, is onze antwoordenteller gereset op het THIS forumprofiel.
Ik denk dat ik niet ver van de waarheid zit als ik aanneem dat ze gewoon bijzonder actief waren vóór de vorige updates, en dat hun aantal antwoorden geen weerspiegeling is van eerdere activiteit. Misschien hebben ze het forum verlaten na een update die niet meer bij hen paste. Zoals wat. De punten zijn behouden, maar niet hun activiteit.

2 likes

Nee, ik denk echt aan de bug waar ik al 3475 dagen lid van ben, vandaag! En ik zit er nog steeds ruim onder qua XP. :grinning:

Dat is een zittende levensstijl; Je bent niet actief genoeg jonge padawan :stuck_out_tongue:

Je hebt misschien gelijk, maar ik kan het niet helpen, maar ik kan niet anders dan denken dat er onderweg stat-verliezen zijn geweest.

1 like

Hallo
Het voorbeeld dat Sbadenis geeft, lijkt veel op een insect, alles is leeg in zijn profiel, zowel qua activiteit (vraag, antwoord, etc.) als presentatie. Er moet iets niet gevolgd zijn tijdens het herontwerp van de site en de verhuizing naar het nieuwe forum! Afgezien van de punten natuurlijk :slight_smile:
Wat de puntenverdeling betreft, geef ik toe dat ik ook moeite heb om de logica te begrijpen.

1 like

Hallo
Ik weet niet zeker of het een betrouwbare indicator is, persoonlijk ben ik niveau 7 met het aantal antwoorden dat in totaal wordt gegeven. Daarna hecht ik weinig belang aan deze punten, dus niveau 7, 12, 25, 30 op de limiet maakt niet uit.
Het meest veelzeggende is het aantal reacties en vooral het aantal reacties dat heeft geleid tot de oplossing van een probleem.

3 likes

Zoals Georges Marchais zou hebben gezegd: "Het is een schandaal dat eerlijke arbeiders niet worden beloond."

Goedenavond

Ja, het aantal reacties dat heeft geleid tot de oplossing van een probleem is aanzienlijk. Maar veel van de mensen die we helpen, wijzen geen 'juist antwoord' aan.
Er zou een facilitator moeten worden gekozen door de leden die verantwoordelijk zou zijn voor het sluiten van het onderwerp.
Dat is trouwens een beetje het probleem op veel forums.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ja, altijd een beetje frustrerend, maar ter verdediging zijn ze niet allemaal noodzakelijkerwijs erg bekend met hoe forums werken en hun variabele specificiteiten. Het is de verantwoordelijkheid van webmasters om belangrijke functies te benadrukken, zodat ze opvallen bij neofieten zonder dat leden actie van hen hoeven te eisen.

Hoi @Zozo_mp , @Coralie

een paar jaar geleden; het was een kwestie (met Clémentine) om met de VIP-leden een groep mensen te creëren met als doel het beste antwoord op een niet-gevalideerde vraag te kiezen en dit aan de overvloed over te laten.

1 like

Hallo dames en @ allemaal

Ik geef de voorkeur aan het idee om een groep te @ac_cobra_427 die het beste antwoord zou valideren wanneer de persoon geen beste antwoord selecteert om het onderwerp af te sluiten.
Als een van de leden van deze groep echter een antwoord plaatst, kiest hij of zij niet het juiste antwoord.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ik stel voor dat we de tutorials opruimen. Laat de indringers gestoord worden!
Inderdaad, gewetenloze trainers (die ik niet zal noemen en die nooit deelnemen aan het forum) en andere individuen hebben dit deel letterlijk verzadigd met nep-tutorials waarvan het enige doel is om ons aan te moedigen hun site te gaan bekijken.

Zo worden de uitstekende tutorials van @ac_cobra_427 (om maar een van de uitstekende docenten te noemen) letterlijk verdronken in een vormeloze en vaak foutieve onzin.

Het zou de groep gewone, koppige leden kunnen zijn die door de andere leden is gekozen: wie zou de leiding hebben over het schoonmaken van dit deel voordat het een augiasstal wordt.
Deze groep zou het online plaatsen van tutorials valideren, waardoor het niet zou worden ingevuld door chatbots en andere gewetenloze pignoufs.

Naar mijn mening is deze groep alleen bedoeld om een tutorial te geven over specifieke gevallen die reageren op een specifiek verzoek. Het doel is niet om een tweede youtube te maken die in 98,75% van de gevallen zeer goed voorzien is.

Vriendelijke groeten

(Germaine, mijn druppels! hebben me geïrriteerd)

4 likes

Een goed idee om een kleine groep te hebben die de juiste verweesde antwoorden valideert.

Voor XP-punten kan ik de mijne niet eens vinden...
Het is geen parameter waar ik naar kijk, een nieuwkomer op het forum kan heel goed een uitstekend antwoord geven.
Over het algemeen, tenzij we teruggaan naar een oude manier van werken op het forum waar je met punten cadeaus kon winnen, ben ik geen voorstander van dit soort beoordelingen die bovenop de veel veelzeggender statistieken van het aantal gegeven juiste antwoorden komen.

2 likes

Hallo @Coralie,

Ik begrijp de toekenning van XP-punten niet echt omdat ik heb deelgenomen aan uitdagingen en ik deel uitmaak van groepen en ik heb een groep gemaakt?

Hallo @ac_cobra_427 , dit idee lijkt me erg interessant om op te zetten!
We kijken of dit mogelijk is, omdat het een kwestie zou zijn van het aan een bepaald aantal mensen over te laten om de beste antwoorden te krijgen, zonder de keuzes van de auteur van de vraag te verstoren.
Een kleine enquête, wie zou bereid zijn om deel uit te maken van deze groep en de missie op zich te nemen om de beste antwoorden te valideren?

• Mij
  • Ik niet

0 kiezers

1 like