Ik heb een lettertype toegevoegd (standaard cursief) dat aanwezig is in andere software (Office, DraftSight, ...) maar wanneer ik in een schets een tekst moet typen, verschijnt dit lettertype niet in de keuzes?
Ik had geen probleem met het installeren van het ttf-bestand, ik heb mijn station opnieuw opgestart, ... Ik ben aan het drogen!
Waarschuwing: sommige lettertypen zijn niet compatibel met de schetstekst (lettertype is bijvoorbeeld onmogelijk om het achteraf te extruderen)
Het eerste dat u moet controleren, is dat in solidworks het lettertype bestaat voor standaardannotaties ... Als dat zo is, komt dat omdat dit lettertype niet compatibel is met de functie Sketch Text.
Uiteindelijk was het lettertype goed geïnstalleerd en aanwezig in Windows/Fonts.
Het was beschikbaar in de tekening, en ... in de schetsmodus. De subtiliteit is dat het in de tekening (en alle andere apps) verschijnt onder de naam van het lettertype (Cursive Standard), terwijl het in de schets verschijnt onder de naam van het bestand dat aanwezig is in Fonts (d.w.z. Standard). Dat moest je weten!