Het lijkt mij dat het onderwerp al is besproken, maar ik begreep de oplossing niet. Dus sorry voor de repost.
Hoe doe je de herhaling van een lichaam langs een polylijn? De schets bevat slechts één lijn die is samengesteld uit rechte lijnen, boog van een cirkel, filet op 45° enz.
Ik zou graag een klein rechthoekig lichaam langs deze lijn willen herhalen.
Normaal gesproken doen we aan "curve-driven repetition" door de schets te selecteren in de eat-functie en niet in het scherm en met de spline is het resultaat perfect, maar met een polyline foutmelding. :(
Het spijt me, ik kan de foutmelding niet goed lezen (het is erg klein op de afbeelding). Maar het is alsof de lijnen van de polylijn niet met elkaar verbonden zijn
Ik denk dat je de schets van de polylijn moet bewerken, dan moet je in Tools, Spline Tools, het volgende gebruiken: Pas de spline aan zodat deze slechts één segment vormt, probeer dan de herhaling opnieuw te maken.
Bewerk de schets / gereedschappen / spline-gereedschappen / Pas de spline aan (enige mogelijke keuze) / klik vervolgens op elke lijn van de polylijn en valideer. Verlaat vervolgens de schets, start de curve-gestuurde herhaling en klik bij het kiezen van de curve op de schetsnaam in de functiebeheerder.
Bedankt gt22, jouw oplossing werkt ook! En het is nog sneller:)
(Het lukte me echter niet bij de eerste poging en omdat ik de oplossing van Mick al had gevalideerd, kon ik die van jou niet valideren, .. DSL voor je statistieken ;))
Coin37coin: ok, ik heb een afbeelding opnieuw gepost met een groter foutvenster.