Spiraalvormige positie

Hallo 

Ik probeer een verwijdering van materie op een spiraalvormige baan te modelleren. Dit onderdeel is gemaakt op pro/E en ik vind niet dezelfde geometrie als ik de 2 modellen over elkaar heen leg. Bovendien weet ik op SW niet hoe ik een siprale start moet positioneren door een schetspunt en niet door een hoek. 

Ter informatie, de spiraal of liever de helling omdat het echt de gewenste functie is, wordt gegeven op een vlakke weg van 20° met een helling van 90 mm op een diameter van 74,2 mm

Wanneer ik een scan of andere functie uitvoer, heb ik het oppervlak van de achtergrond dat is opgesplitst in 3 oppervlakken, terwijl ik op het pro/E-exportmodel slechts één oppervlak heb (groen gezicht in de PJ). Dit is ook de reden waarom mijn modellering mij onjuist lijkt. 

Ik heb mijn begin van modelleren en de pro/E export aan deze vraag toegevoegd. Ik heb een aantal dagen mijn hersens gepijnigd om deze helling te modelleren met behulp van verschillende functies en het is een mislukking. Op papier lijkt het echter eenvoudig...  

rampe.sldprt

Hallo

Heeft u het Pro/E-bestand (niet de export) zodat ik kan zien hoe het is gebouwd?

S.B

Sorry, ik heb het niet. Ik heb alleen een dossier met een lijk. 

1- Door gebruik te maken van de opwind-/deembossing-functie krijgt u een enkel oppervlak aan de onderkant.

2- Met behulp van curveprojectie / schets / schets zou u in staat moeten zijn om uw 3D-contour te krijgen en vervolgens materiaal / vertaling van uw oppervlak te verwijderen.

3- En op uw model, door een conger toe te voegen aan uw scanschets, zou u geen oppervlaktebreuk meer moeten hebben.

1 like

Ik heb deze functie geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. Zie PJ.

rampe.sldprt

Hier is met de opwindfunctie.

Rq: het schetsplan (hier gezicht) is niet verstandig. Een plan van 45° zou beter zijn geweest. We hoeven alleen maar de hoeken ten opzichte van dit vlak opnieuw te berekenen. Voeg ze in de vergelijkingen (in radialen) in om de ontwikkelde lengtes opnieuw te berekenen.

Rq2: in welke versie zit je? De ex is in 2015.

2015-07-27__test_rampe.sldprt
1 like

Hier is de preview van het stuk.

En ook met je ramp 2 (verborgen Boss-Extru.1 stuk).

2015-07-27__test_rampe.zip
1 like

Ik ben jonger dan 2014. :-((( Ik ben groen, ik kan je bestand niet openen

Kan me een zeefdruk van je schets maken onder de opwindfunctie omdat ik het niet kan. Het resultaat lijkt in ieder geval te werken gezien de vertraging die je krijgt 

Hier is het voorbeeld weer in SW2013.

(Ik heb SW14 niet geïnstalleerd... Helaas). Je moet ook de andere zijkanten controleren, want ik had je model niet open (sinds sw14).

2015-07-27__test_rampe_-3__sw13.sldprt
1 like

Briljant uw instelling met de opwindfunctie.

Ik heb nog een laatste detail als ik de normale afstand tussen de 2 hellingen meet, ik vind 6,39 en niet 6,5. 

mesure_1.png

Ik heb net naar je model gekeken: er zit 6,1 mm tussen deze oppervlakken.

Wat wil je nu bereiken?

En misschien moet je een andere methode volgen...

2015-07-27__rampe_distance.jpg

Ik moet sluiten

Een optie die nog niet genoemd is: volume scanning.