Z-positie in de boortafel

Hallo
Op een boortafel hebben we de X- en Y-posities, maar is het mogelijk om de Z-posities te hebben als de gaten niet op hetzelfde vlak zitten.
Want bij het maken van de tabel klik je op de verschillende vlakken en het werkt prima, maar dan verlies je de informatie over het hoogteverschil tussen de vlakken.
Dank u voor uw antwoorden
Fred

1 like

Hallo Fred,
Wat bedoel je in de " Z " positie?.
Dit is wat ik kan doen met een tafel SW2022SP4.=>

Succes, @+.
AR.

Hallo A_R,
zoals je in het onderstaande voorbeeld kunt zien, toont de tabel me de posities in X en Y, maar niet in Z. Voor mij is de Z de positie in de diepte, voor het voorbeeld onder de gaten B1 en B2. In feite is het om de informatie te hebben dat A1 en A2 niet op dezelfde voorkant staan als B1 en B2.

In feite zie ik niet dat ik twee oppervlakken heb:
oppervlak waarop zich verzinkingen bevinden
oppervlak waarop zich de gaten bevinden Ø6,6

Samenvattend zou ik graag willen weten dat mijn gaten niet aan dezelfde kant zitten.

Fred

1 like

Sorry @fred , maar de boortafel bevat alleen 2D (X en Y), deze heeft niet de Z-as optie.
En ik denk niet dat er verzoeken zijn voor wijzigingen van Solidworks in deze richting...
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/t_create_hole_table.htm?id=7d9c75cb1f9845c3a8ac5352d17c4cde#Pg0

1 like

Hallo @Maclane ,
Jammer dat er geen manier is om te informeren dat de gaten niet op hetzelfde oppervlak zitten!

2 likes

Het is altijd mogelijk om vlakken met markeringen te identificeren en deze toe te voegen aan een nieuwe kolom in de boortafel... maar het is semi-handmatig => Verspilling van tijd en problemen met updates...

2 likes

Ja Fred,
Inderdaad, daar begrijp ik het beter.
Op dit moment heb ik geen oplossing, behalve door een offset-cut te doorlopen, of andere. Om in te graven ...
Nou, zoals Maclane zegt, "het is niet mogelijk".
@+.
AR.

1 like

Hallo

Waarom geen weergaven toevoegen?
Vooraanzicht + zijaanzicht + isometrisch aanzicht

1 like

Per ondergrond maak je 1 boortafel. Dit zal duidelijker zijn voor machinisten, vooral met de informatie over de boor- en tapdiepte, aangezien deze het leidende gezicht als referentie hebben.
Dit zal ook duidelijker zijn voor de persoon die verantwoordelijk is voor de kostenberekening van het dossier.

1 like

Hallo @Le_Bidule ,
Helemaal met je eens, maar je moet de tweede tabel herwerken om de " begin bij: " markeringen te wijzigen en de offset van de vlakken aan te geven. Maar uw voorstel is een oplossing.
Fred

2 likes

Een plan is een communicatiemiddel. In ons bedrijf is dit technische informatie, deze moet duidelijk zijn en de hele keten van geïnteresseerde partijen aanspreken.
In dit geval zal het uiteraard nodig zijn om maataanzichten te gebruiken om de geometrie van het onderdeel te definiëren.
Een boortafel heeft 2 functies. Verlicht de weergaven in het aantal dimensies. Vul de coördinaten van de boorbijlen in voor de machinist bij het programmeren van de NC.

3 likes