Hallo
Ik wil graag het ene coördinatensysteem ten opzichte van het andere positioneren via cardanhoeken (rotatie rond de x-as , dan rotatie rond de nieuw gecreëerde y-as , dan rond de nieuw gecreëerde z-as ).
CATIA biedt de positionering van het ene coördinatensysteem ten opzichte van het andere via Euler-hoeken.
Kunnen we de volgorde van rotaties kiezen die we willen voor de hoekparametrisering van het ene coördinatensysteem ten opzichte van het andere? En zo ja, hoe?
Bijvoorbeeld, de Cardan hoekt :x,y,z.
of een andere mogelijkheid in de rotaties :z,y,x
Dank u voor uw hulp.
Ik ben nog steeds geïnteresseerd in je ideeën over dit bericht.
Een idee dat echter bij me opkomt en dat me best goed lijkt, is: om een opeenvolging van delen (lege) te creëren met alleen oriëntatiepunten om de hoekige positionering te maken die ik wil.
Hallo:
De eenvoudigste manier (in een CATPart) is om het nieuwe coördinatensysteem te isoleren en via het kompas te positioneren.
Zie video:
In een CATProduct is je oplossing om lege onderdelen te maken en ze te beperken correct, ik raad je nog steeds aan om een beetje geometrie te plaatsen, lijnen of een boog van een cirkel te trekken om de veranderingen te lokaliseren, omdat je in Catia niet veel kunt doen aan de cosmetica van de markeringen, dus met 3 markeringen op dezelfde oorsprong is het snel wazig om het te vinden.
orientation_repere.mp4
2 likes
Grote Franck.
Je antwoord past bij mij.
Met behulp van 3D-oriëntatiepunten, zoals je me in een vorige post hebt uitgelegd, zou het goed moeten zijn.
Bedankt ook voor de video voor de hoekpositionering tussen 2 markeringen.