Hoe kunnen in de schets van de positionering van gaten deze gaten worden gedimensioneerd ten opzichte van de as van gaten die eerder zouden zijn gemaakt?
Je kunt citeren in relatie tot gezichten, maar ik kan niet in relatie tot gaten komen.
Hallo, het enige wat je hoeft te doen is je schets te laten verschijnen waarin je je vorige gat hebt gemaakt. Je kunt het dan vasthouden als je je piercing plaatst...
Net als Azrod hoef je alleen maar op de rand te klikken die wordt gevormd door de rand van het gat om de maat te nemen.
@Ac Cobra: Over het algemeen, als er iemand is die me dit aandoet op kantoor, laat ik hem zijn scherm opeten! Als er al een doordringende functie is, dan is het niet om er mooi uit te zien: het wordt automatisch herkend voor het dimensioneren en voor het maken van gerelateerde herhalingen.
het is waar, maar je hebt een schets in de boom en dan boorfuncties voor elke Ø terwijl je daar een functie hebt voor het geheel.... Het is een beter leesbare creatieboom als je veel functies hebt en bovendien je functie een naam geeft zoals je wilt, zodat je je kunt redden...... En bovendien heeft iedereen zijn eigen manier van werken, ik stel voor maar oordeel niet over hoe anderen werken....
@Ac cobra, ik wil je niet beledigen. Toch blijf ik volhouden dat je met de boorfunctie voor het maken van gaten bijna automatisch kunt doen wat je beschrijft, met de reeds genoemde voordelen. Voor de leesbaarheid van de boom geef ik de voorkeur aan het maken van functiemappen en gedeelde schetsen. Er zijn zeker en zeker gevallen waarin uw methode geschikter zou zijn.
En aan het einde, als je de as van het gat niet kunt haken als je op de rand klikt (zie antwoord azrod), kun je de tijdelijke assen ook laten lijken om een hartafstand te kunnen maken zoals je wilt.
Inderdaad, door te dimensioneren, haken we de omtrek van het gat, en daar dimensioneert het direct ten opzichte van het centrum.
Ac cobra, ik ben soms gedwongen om de verschillende gaten in opeenvolgende fasen te bouwen, gewoon zoals in gevallen waarin ik gaten heb afgetapt.
Fab Camp, ik begrijp niet hoe je, als je in de schets van het bouwen van een gat bent, een andere schets kunt laten verschijnen en je eraan kunt vastklampen. Het viel me wel op dat in de schets, als ik begin met dimensioneren door het eerste punt te selecteren, de constructieboom naar beneden scrolt in het hoofdvenster. U kunt op de schets van het betreffende gat klikken, en deze wordt weergegeven, maar u kunt geen afmeting ophangen, De volgende foutmelding wordt weergegeven: "Er kan geen dimensie worden gemaakt van de geselecteerde objecten".
Er is ook de oplossing van de herhaling, gedreven door een schets. Het enige wat je nodig hebt is een schets met stippen en een stip = een boormachine. Het is dus heel gemakkelijk om het ene punt boven het andere te beoordelen.
Voor de kranen heb je geen voorgat nodig; Wanneer u uw functie gebruikt, selecteert u uw gezicht en plaatst u uw kraan en uw dimensie om deze te positioneren... En om je gat te positioneren ten opzichte van een schets, laat het gewoon zien, zie de links...