Mogelijkheid om stage te lopen onder SW student?

Hallo 

Hier heb ik een kleine vraag, we hadden een verzoek voor een stage van een jongere met een bachelordiploma om ons ontwerpbureau te komen versterken en we zijn geïnteresseerd. Maar vandaag hebben we twee werkplekken die zijn uitgerust met standaard SW, maar deze werkplekken zijn al bezet door mijn collega en ikzelf. De student is voorzien voor deze SW-onderwijsstudies, dus mijn vraag is: als hij de stage op zijn eigen werkplek en zijn software doet en we zijn werk vervolgens terugkrijgen voor commerciële doeleinden, kunnen we dan worden blootgesteld aan vervolging door DASSAULT? 

Ik hoop dat ik hulp van je kan vinden.

Vriendelijke groeten 

Hallo @raphael.tubatol 

op het SW-logboek van de student

1 like

Hallo @raphael.tubatol 

op het SW-logboek van de student 

Er staat in de creatieboom altijd het leerlingsymbool idem op de tekeningen

Theoretisch is dit logboek dus specifiek gereserveerd voor het bestuderen 

en niet voor het commerciële doel van EADS

Er is ook de mogelijkheid om het logboek voor een bepaalde periode te huren om geld te kunnen verdienen met de modellen 

of je hebt ook, denk ik, lagere versies waar je stagiair aan zou kunnen werken 

Maar zoals de wet voorschrijft, is een stagiair (is, zoals zijn naam al doet vermoeden) op stage om te leren 

Een andere oplossing is om deze modellen op te slaan in parasolid 

En je bergt de dode lichamen zonder het teken van het studentenlogboek 

@+;-)

8 likes

Ik bevestig dat het studentensymbool erg moeilijk kan zijn.

Als het alleen maar is om hem een project te geven zonder iets te herstellen, kan het anders, zoals @gt22 zegt , de onderdelen en samenstellingen zijn allemaal gemarkeerd met het studentenlogo, onmogelijk te verwijderen en dit logo verschijnt in feite op de MEP van deze onderdelen of samenstellingen.

Het meest irritante is dat een enkel studentenlicentieonderdeel dat slechts één keer in een grote vergadering wordt gebruikt, ervoor zorgt dat de boodschap in de MEP van deze vergadering verschijnt.

4 likes

Hallo

Misschien kan het je helpen

https://www.cadmes.com/fr/licence-temporaire-solidworks

Ik ken het principe van de tijdelijke licentie niet echt, maar op het eerste gezicht kun je voorkomen dat je een volledige licentie koopt

Fijne dag

4 likes

Oké, ik begrijp het beter en je antwoorden komen overeen met mijn gedachten. 

@gt22 onze twee werkplekken zijn allemaal uitgerust en geüpdatet naar de nieuwste versie, dus geen oude versies om hem te laten gebruiken.

Natuurlijk is de stagiair er om te leren, maar hé, een bot geven om aan te knagen is niet echt in onze gemoedstoestand, het is niet erg vormend. 

Ik zal de kwestie van de tijdelijke vergunning onderzoeken. 

Dank u voor uw antwoorden 

3 likes

Een 'simpele' oplossing zou kunnen zijn om tijdelijk een licentie te lenen van een naburig bedrijf waar je een goede relatie mee hebt of een klant/onderaannemer.

Aangezien de overdracht van de licentie tegenwoordig heel eenvoudig is, zou het geen al te groot probleem moeten zijn (vooral niet voor zo'n korte tijd).

Een andere oplossing is om SW te installeren op een werkstation dat het nog nooit heeft gezien: een maand gebruik voordat u een geldige licentiesleutel moet invoeren.... (nou ja, dat was destijds, ik denk dat het nog steeds zo is maar ik kan het niet zweren)