Mogelijkheid om de materialen en onderdelen uit de assemblage in te vullen

Hallo

Ik krijg stappen van de leverancier en bij het importeren worden de materialen niet ingevuld.

Is het mogelijk om de materialen en onderdelen uit de assemblage in te vullen?

Ik heb geen andere oplossing gevonden dan kamer voor kamer te bieden.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Vriendelijke groeten

Hello@YP69

Niet beter, want voor Solidworks zit het materiaal altijd vast aan het individuele onderdeel.

Een andere oplossing, want het is STEP, je transformeert je ASM in PART en je plaatst het materiaal van dit wereldwijde deel. Maar je ASM wordt volledig onveranderlijk en dat is geen glop!

Vriendelijke groeten

Ik wilde voorkomen dat ik ASM in PART veranderde, omdat het niet kan worden gewijzigd

2 likes

Hallo

In principe zou ik hebben gezegd dat ik met de rechtermuisknop in de bestanden van de montage zou hebben geklikt, maar het is nog steeds stuk voor stuk.

Als het altijd hetzelfde materiaal is, moet u in dit geval het onderdeeldoc-sjabloon met een materiaal maken, dit is van toepassing op de import van de stap.

Daarna zijn er de macro's.

Het hangt in feite allemaal af van het gewenste resultaat.

Het is niet altijd hetzelfde materiaal

Voor deze keer ga ik het stukje bij beetje met de hand doen. Macro achteraf

Bedankt voor de feedback

Hallo collega's,

In feite kunt u een asm omzetten in een lening en de banden tussen beide behouden. Als we de assemblage (een deel ervan) wijzigen, regenereert het onderdeel gewoon en dat is alles. Doe gewoon zoals beschreven in mijn tutorial

2 likes

Hallo

U kunt het materiaal in een merk wijzigen door naar "Merkvisualisatie" te gaan in het tabblad "Evalueren"

U selecteert de onderdelen waarvan u het materiaal wilt wijzigen, klikt met de rechtermuisknop op "materialen" en vervolgens kiest u uw materiaal.

visualisatin_dassemblage.jpg
7 likes

Ik heb er niet over nagedacht en draag ik Assembly Visualization.

Bedankt Manik voor deze oplossing.