Mogelijkheid voor solidworks om functies opnieuw te maken vanuit een stapbestand

Hallo, ik zou graag willen weten of het voor Solidworks mogelijk is om de basisfuncties van de onderdelen van een assemblage na te bootsen vanuit een stappenbestand, zodat we ze later kunnen wijzigen.

FeatureWork herkent mijn onderdelen als volumegrootte, dus het is voor mij onmogelijk om deze onderdelen aan te passen.

Bedankt, een fijne dag verder

Het zou op zijn minst nodig zijn om elk afzonderlijk onderdeel in volume te importeren

Converteer deze genoemde onderdelen

en maak uw assemblage opnieuw

@+

2 likes

Ik heb alleen het Step-bestand van de montage, het is een kap die bij mij in volume wordt geïmporteerd en niet in plaatwerk, anders zou ik ook handmatig kunnen overschakelen naar plaatwerk met de functie omzetten naar plaatwerk, maar het is niet beschikbaar op een volumelichaam, Nee?

hotte_extraction.stp

Hallo

Dit is het soort dingen dat we elke dag doen met klantendossiers.

1 - slaat het STEP-bestand op en slaat tegelijkertijd de onderdelen afzonderlijk op (zoals @gt22 zei), SW doet het zelf.

2- doe een functieherkenning op elk van de onderdelen met behulp van de plaatwerkoptie van de FeatureWorks (ik heb net getest: het werkt), ik raad je ook aan om de optie in te stellen op "het bestaande bestand overschrijven" (klik met de rechtermuisknop op featurework->optie)

3- Uw assemblage is niet beperkt, wanneer deze wordt geopend, neemt het al uw onderdelen met de functies mee, u hoeft alleen maar de beperkingen toe te voegen als dat nodig is.

Vriendelijke groeten.

4 likes

Je hebt de bestanden nodig die onafhankelijk van elkaar zijn

daarom

1 stuk = 1 vijl 

2 stuks = 2 vijlen

enz....

@+

Bedankt @gt22 @a.eriaud begreep ik dat je moest opslaan in verschillende bestanden ^^.

Het lukte me door een beetje te sleutelen, ik moest de functie in mijn assemblage oplossen, toen werden mijn onderdelen aanpasbaar.

Bedankt voor je tijd!

1 like

Als het je gelukt is om het antwoord op je probleem te vinden

Sluit de vraag gewoon door via een klik op het antwoord aan te geven waarmee u dit probleem kunt oplossen 

@+

2 likes

Het probleem van de ontbinding heeft te maken met de optie 3D Interconnect (in de sectie over het importeren van systeemopties).
Ik schakel het systematisch anders uit, in plaats van de conversie uit te voeren, importeert het het bestand als een functie die het originele bestand in link houdt.

2 likes