Voor RDM-liefhebbers (of pro's)

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een probleem om je te vragen over RDM, ik ben op zoek naar de beste manier om een buis van 100x100 te onderhouden, waarop een belasting van ongeveer 1T zit. Op deze buis is een 200x200 plaat direct aan de vierkante buis gelast. Ik moet dus de buis vasthouden aan deze plaat, en dit vanaf de grond (met een 80x80 buis).

Ik ben op zoek naar de beste oplossing voor deze opstelling, hebben jullie ideeën?

Bedankt!

iamge.png

Hallo

Een geribbeld vierkant?

http://www.directindustry.fr/prod/suburban-tool-inc/equerres-fixation-rainure-t-66515-1333999.html

1 like

Een vierkant lijkt een goede oplossing. Is de positie van de buizen echter noodzakelijkerwijs hetzelfde als de tekening (80x80 buis naast de 100x100 buis)? Wat is de afstand tussen deze buizen? Waar geldt de kracht van 1 T (is er een koppel om terug te nemen?)?

1 like

Moet het wel mobiel (rotatie) zijn want als je niet beperkt wordt door de hoogte van de 80x80 buis maak je hem langer en hang je aan de bovenkant een stang die aan het uiteinde van de 100x100 vast zit

Het principe van liersteunen.

Staat de 80x80 in de volle grond of aan een muur? 

doc1.pdf

Hallo 

Ik denk dat het voor een haalbare oplossing goed zou zijn om te weten waar het voor is, of om specificaties te hebben.

We zullen niet dezelfde oplossingen voorstellen op basis hiervan, die randvoorwaarden zullen opleggen aan uw balk, en dus een oplossing.

Objectieve, krachten onderhevig (en waar!), ontwerpbeperkingen?

Voorbeeld, doorbuiging, elastische limiet etc etc?

Vriendelijke groeten

het hangt af van de lengte van de buis van 100x100, want als hij lang is gaat het zeker niet lukken en met betrekking tot de veiligheid moet een soort stuurpen gevalideerd worden door groepen als APAVE of SOCOTEC.