Voor experts op het gebied van Excel-formules

Hallo, vandaag heb ik een vraag over Excel-formules

Ik heb dit probleem op te lossen:

Ik moet een assemblage maken met dozen, de afstand tussen deze dozen moet gelijk zijn, of anders moet het uit twee delen bestaan.

Er kan (en is zelfs zeer waarschijnlijk) daarom zijn er twee afstandswaarden tussen de dozen.

Deze twee spatiëringswaarden moeten goed vallen, geen komma. (Daarom zijn er 2 spatiëringen).

Ze bevinden zich elk tussen een MINI en een MAXI die vooraf zijn gedefinieerd in de Excel-tabel.

De totale lengte is van te voren bekend, het klopt altijd.

De lengte van een doos is van tevoren bekend, deze is voor alle dozen (aan de ene of de andere kant) hetzelfde.

Het aantal vakjes wordt door de gebruiker gedefinieerd aan de hand van een lijst van 0 tot 40 (bijvoorbeeld).

In de afbeelding is de afstand van 2* (twee sterren) het resultaat van de twee afstanden: deze moet hetzelfde zijn als de afstand van 2 of de afstand van 1.

Ik ben op zoek naar het uitvoeren van deze berekeningen op een Excel-blad om deze assemblage on-the-fly te maken/wijzigen. Met dank aan het bestand dat ik gaf in deze gelinkte post: http://www.lynkoa.com/forum/3d/piloter-les-cotes-d-une-piece-dans-un-tableau-d-assemblage

Bij voorbaat dank;)

http://img11.hostingpics.net/pics/341060Calcul.jpg

Hallo

Ik heb moeite met het begrijpen van de afstanden en hun aantallen.

Hoe wordt de afstand nummer 1 en het nummer van 2 gedefinieerd?

Kun je me meer vertellen over de 2* (waarom zou je het zo noemen als het hetzelfde is als de 2 of 1 afstand)?

Een beetje verloren op dat moment...

1 like

Het is waar dat het niet gemakkelijk is.

Het aantal spatiëringen is eigenlijk gerelateerd aan het aantal vakken:

De afstand ligt tussen twee waarden (Mini en Max)

Aan de andere kant is het aantal dozen niet beperkt

Dus het aantal afstanden = Totale lengte - (cijfervak*n) = Resterende ruimte

De resterende ruimte wordt gebruikt door de afstanden: Afstand * x (tussen minimum en maximum)

En waar ik vastloop is dat er twee verschillende zijn (maar het kan ook gelijk zijn...)

Als je nog andere vragen hebt, ben ik hier. Ik zal + info toevoegen als ik nieuwe dingen vind.

Bedankt

Ik denk dat de vraag is hoe je gelijke afstand kunt creëren via

een totale lengte x = n'box + ( n'box + 1)

n'box+1 = het aantal afstanden dat tussen x mm en x mm moet liggen

@+ 

1 like

Wat ik me afvraag is hoe we het aantal afstanden 1 en het aantal afstanden 2 definiëren.

Maar we kunnen bijvoorbeeld het maximale aantal afstanden 1 berekenen en dan 1 enkele afstand 2 hebben.

Is dat goed?

Hallo

Ik ben het eens met Yves in het niet-begrijpen van de 2 * waarde!

Zijn er 3 afstanden (1, 2 en 2*) of 2?

Een andere vraag, hoe bepaal je de twee afstanden in automatische? Ik zal er een minimum van moeten definiëren, anders is er iets dat me ontgaat.

@+

1 like

Hallo

Dank u voor uw antwoorden:

Op de vraag of er 2 of 3 spaties zijn: Idealiter (als het mogelijk is om dat te doen) zijn er maar 2. Anders zou ik zeggen 3.

Ja, we zouden bijvoorbeeld de afstand 1 kunnen definiëren (we gebruiken de MINI-waarde) om dan de 2e te kunnen hebben.

Ik denk dat je met waarden moet proberen om het ding beter te begrijpen.

Ik denk ook dat ik de formules met de hand moet zetten voordat ik ze in Excel probeer te meten.

De afstanden (1 en 2) zijn niet noodzakelijkerwijs gelijk, maar idealiter wel.

Re

Ok duidelijker voor mij, maar blijft toch een probleem hoeveel ruimte 1 t.o.v. ruimte 2?

Het is gemakkelijk om de gemiddelde afstand te berekenen, om de minimale waarde aan afstand 1 te geven,  maar dan zijn er 3 onbekenden (afstand2, afstand 1 en afstand2)

@+

1 like

Re

Ik zeg tegen mezelf dat de eenvoudigste oplossing is om 1 ruimte 2 te maken

Ik weet niet zeker of het voor alle afmetingen werkt.

Ik heb vandaag geen tijd om de DIM-tests te doen. 

Het hele ding is dat de 2 spaties net zo vallen:

210mm / 220mm...

Nogmaals bedankt

In de hoop dat dit je helpt

classeur1.xlsx
1 like

Hallo

Ik denk dat het gemakkelijker zou zijn om met echte waarden te beginnen om een correct antwoord te krijgen.

Ik heb net wat tests gedaan en het is niet per se te ingewikkeld, het probleem is gewoon om voor de zekerheid referentiewaarden te hebben.

Als ik het goed begrepen heb, wil je de intervallen tussen je vakken weten, wetende dat deze waarden geheel getallen zijn, tussen een maximum en een mini, en dat je maximaal twee verschillende intervallen kunt hebben.

Het probleem is dat je verschillende oplossingen kunt hebben.

Wachten op je waarden.

Hier is een bestand om te testen

Vriendelijke groeten

essais_1.xlsx
1 like

Uitgaande van het feit dat we alleen de totale lengte, de lengte van een doos en de minimum/maximale waarden van de afstanden kennen, zou het er als volgt uitzien:

classeur2.xlsx
2 likes

Ik zie dat mijn onderwerp geslaagd is: bedankt!

In feite zou het het beste zijn om een lijst met voorstellen te hebben die de gebruiker achteraf kan kiezen (zou kunnen kiezen = in mijn Excel-sheet die mijn assemblage zal genereren).

Zoals wat:

Voor een totale lengte van 1000mm

Met 6 x 80mm dozen

6*80 = 480

1000-480 = 520 afstand

Er zijn 5 afstanden (6 vakken -1).

Minimale afstand: 100

Maximale afstand: 150

Gelijke afstand aan beide zijden = 104 mm

--

Voor 4 en 1 persoon

Voor 3 en 2

Voor 2 en 3 (omgekeerd dus hetzelfde)

Voor 1 en 4 (omgekeerd dus hetzelfde)

---

Voor 4 en 1 =

Afstand 1:             /

Afstand 2:             /

Voor 3 en 2 = 

Afstand 1:             /

Afstand 2:             /

---

Merk op dat er een lijst met mogelijkheden is, zoals bijvoorbeeld voor 12 afstanden:

12 is gelijk aan

11 + 1

10 + 2

9 + 3

8 + 4....

Nogmaals bedankt allemaal

Goedenavond;)

1 like

Hallo

Ik heb net een bestand gemaakt dat blijkbaar werkt.

Afhankelijk van de invoergegevens verschijnen uw oplossingen.

Ik weet niet zeker of het 100% werkt, maar de tests die ik heb gedaan, werkten.

Hou me op de hoogte van de resultaten.

Vriendelijke groeten

essais_1.xlsx

Hallo

De door Franck51 voorgestelde oplossing lijkt te werken, ik van mijn kant gebruik liever de excel oplosser. Het probleem is dat we bij een identiek aantal dozen en spaties verschillende ruimtewaarden vinden

Franck51 zei:

7 dozen breedte 80

2 vakjes breedte 115

4 vakjes breedte 116

Mij

7 dozen breedte 80

2 vakjes breedte 131

4 vakjes breedte 108

Ik gebruik de volgende oplosserbeperkingen: (Ik weet niet of ze worden opgeslagen met de Excel-sheet)

In te stellen doel$F$15 waarde = 1

Variabele cel $F$4:$G$5

$B $ 15 = $B $ 12

$F$4=geheel getal

$F$ 4>=1

$F $ 5<=$F $ 7

$F$5=geheel getal

$F $ 5>=$F $ 6

$G$4=geheel getal

$G $ 4>=1

$G $ 5<=$G $ 7

$G$5=geheel getal

$G $ 5>=$G $ 6

boite.xlsx
1 like

Hallo y.pacquelet

Het verschil komt eigenlijk gewoon door het berekeningssysteem.

Om de ruimtes te achterhalen, deel ik mijn totale ruimte door een waarde (= aantal vakken - 1) en ik gebruik deze waarde als referentie om de tweede te vinden.

Hierdoor kunt u vergelijkbare waarden hebben als u heeft gezien.

Oplossing nr. 1

7 dozen breedte 80

2 vakjes breedte 115

4 vakjes breedte 116

Of

Oplossing nr. 2

7 dozen breedte 80

4 vakjes breedte 115

4 vakjes breedte 117

Of

Oplossing nr. 3

7 dozen breedte 80

5 vakjes breedte 115

1 vakjes breedte 119

Of uw oplossing

Afhankelijk van het gewenste resultaat zijn er zeker zoveel berekeningssystemen.

Ik heb zojuist mijn Excel-bestand aangepast om een aantal automatische versnellingsbakken op te nemen, berekend in relatie tot de lengte en de maximale en minimale ruimte.

essais_1.xlsx