Voor simulatieprofessionals

Hallo

Vandaag ben ik geïnteresseerd in de simulatiemodules van Solidworks.

Ik heb een gepleisterde buis die naar beneden gaat in een hoeveelheid water en waar ik lucht in blaas. 

Ik zou graag willen weten en mijn zicht hebben, waar de lucht eerst naartoe gaat, en of het helemaal naar de bodem van mijn buis gaat.

Is het haalbaar met FlowSimulation Xpress? (Ik denk het niet)

En zo niet, met de volledige versie? Of iets anders?

Bedankt allemaal!

1 like

Je vraag is niet erg duidelijk, een zeefdruk zou welkom zijn

Je hebt een buis uitgerust met een zeef die in water staat

daarom

Je hebt water in de buis en in de praktijk op hetzelfde niveau als de waterhoogte buiten

Vervolgens spuit je lucht in deze buis tegen de richting van het water in

Je verhoogt dus iets de druk in deze slang (water- en luchtlekkage via de zeef)

Lucht is lichter dan water

In theorie zou je op een gegeven moment geen water meer moeten hebben of in ieder geval heel weinig water in deze buis moeten hebben

Wat is het doel van je manipe?

Uitleg alstublieft

@+ ;-)

1 like

Neem een butagaz-tank, maar met water op 70% van de hoogte, passeer een buis met een diameter van 60,3 naar binnen vanaf de bovenkant. Maak gaten van 4 rijen en bijna volledige lengte (het deel in het water) op deze "dompelbuis". 

Hoe simuleer je de lucht die het water van deze stortbak binnendringt?

1 like

Hallo

De luchtstroom zal groter zijn bij de gaten die zich het dichtst bij het oppervlak bevinden. Dit komt door de waterdruk (en dus de weerstand van het water) die toeneemt met de diepte.

4 likes

Simulatie is cool, ervaring ook!

Lukt het niet om een test te doen in een doorzichtige bak? Ik ben een fan van simulatie en experimenteren

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Helaas kan ik geen experimenten doen.

Mijn doel zou zijn om een simulatie met Solidworks te hebben die me laat zien hoe hoog de lucht in de pijp "duwt" en ook de stroomsnelheden in elke doorgang.

Dank u voor uw antwoorden.

1 like

zoals @ Raimanu zegt

Er komt lucht uit de bovenste gaten

Als de gaten dezelfde diameter hebben door het effect van de waterdruk en het feit dat de lucht lichter is dan het water en afhankelijk van de injectiedruk van de zal rechts van de gaten opborrelen

welke van + is met een diameter van 60,3 de luchtstroom moet zeker belangrijk zijn

Wat is het doel van je manipe ?

een gastank gevuld met 70% water wat is het volume van uw tank lengte / diameter

De lengte van uw buis met gaten, de diameter van de gaten, de ruimte tussen de gaten, hoeveel gaten per niveau?

luchtstroom, luchtdruk

je tank moet  een open ventilatieopening hebben, anders BOEM

Maak een diagram, plaats screenshots etc............

@+ ;-)

Lucht is lui, het komt naar buiten via je eerste gaten in + via je deel van de buis

(hallo de stroom ;-( )

Je buis zal nooit leeg zijn van water en vol lucht, zelfs niet aan de rechterkant van de eerste gaten

@+ ;-)

test al uw water/water simuleren via temperaturen #

Je zult al in staat zijn om te visualiseren wat er gebeurt via verschillende dichtheden

water van 80° neem je op in water van 20°

Je hebt een visual die je al kleuren geeft via de richting van de stromen :-)

@+ ;-)

Hallo

Helaas kan FlowSimulation dit soort onderzoek niet aan omdat er sprake is van een mengsel van de twee vloeistoffen (lucht en water). Flow behandelt alleen onderzoeken met afzonderlijke vloeistoffen in afzonderlijke fluïdische domeinen.

@+

3 likes

Hallo

Om de vraag te beantwoorden: nee, zelfs met de volledige versie heb ik twijfels

Dan moet je terecht bij software als Fluent, Comsol of OpenFOAM. De makkelijkste manier is om een echte test te doen.

2 likes