Waarom laat Catia alleen de oppervlaktedelen van mijn assemblage zien?

Hallo

Onlangs was ik bezig met een assemblage in Catia v5.

Op een gegeven moment opende ik mijn assemblage in de wireframe- en surface-ontwerpwerkplaats en wilde deze vervolgens opnieuw openen  in de montagewerkplaats, de meeste onderdelen verschenen niet meer op het scherm.

Ik heb de indruk dat alleen de oppervlaktedelen zichtbaar zijn en niet de andere, ook al zijn ze aanwezig in de modelboom.

Heeft u een oplossing om alle kamers opnieuw weer te geven? Het kan zijn dat ik per ongeluk een parameter heb gecontroleerd, is het in dit geval mogelijk om het display terug te zetten naar standaard ?

Bij voorbaat dank

Hallo, ben je in CATIAV5 3Dexperience ???  

Omdat je in CATIA V5 geen assemblage (File.CATPoduct) kunt openen in de Wireframe en surface design trekhaak omdat het een Workbench Part is, geen assemblage, het werkt alleen met de bestanden. CATPart.

Vandaar mijn vraag, je bent onder 3D ervaring. (CATIA 3D-ervaring heeft niet de . CATProduct) in tegenstelling tot V5.

Als u een screenshot van uw grafiek plaatst, kan dit helpen (onder het tabblad V5-tools zijn er de commando's  Verbergen / Weergeven ) op typen / Lichaam / geometrische sets, enz.

Hallo

Dank u voor uw antwoord.

Nee, ik gebruik Catia V5. Ik heb het formaat. CATProduct.

Ik kan het mis hebben. Ik hoefde alleen maar de werkplaats voor draadontwerp en oppervlakteontwerp te openen zonder de assemblage erin te openen. Sinds ik dit heb gedaan, verschijnen echter alleen de veelhoekige onderdelen in mijn montage. 

Zou er een oplossing zijn voor dit probleem? In het gereedschapstabblad heb ik niet wat je noemt, alleen Formule, Afbeelding, Macro, Hulpprogramma, enz, ...

Hallo, zonder een kopie van de CATProduct-grafiek, ingewikkeld, kunnen er veel redenen zijn.

Verlies van link, verborgen delen, ontslagen, verlies van voorstellingen etc, etc.

Kunt u vanuit uw assemblage met de rechtermuisknop op een van de onderdelen klikken die niet zichtbaar is en deze in een nieuw venster openen, in dit venster het onderdeel en het is zichtbaar?.

Zonder deze assemblage te zien, kan het duren voordat je de reden vindt. 

Hallo

Ja, ik kan alle onderdelen in een nieuw venster openen, maar ze zijn daarna niet zichtbaar, ik heb alleen hun grafiek.

Hier is een kopie met in de grafiek een niet-zichtbaar volumedeel en een zichtbaar oppervlaktedeel in de assemblage ontwikkeld.

ca.jpg

OK, ik denk dat CATIA de representaties heeft verloren? 

Je gaat een manip doen om te controleren.

Sluit alles af, herstart CATIA en open alleen je ondersteunende deel (NAUO52).

Dus ik heb alles gesloten, Catia opnieuw opgestart en alleen het steunstuk geopend, maar het geeft me hetzelfde, het is niet zichtbaar.

Hoe nu verder?

su.png

Laten we een truc proberen:

1. Je maakt een kamer, je kunt een kubus importeren, een cilinder, je spaart.
  2. U opent de assemblage waarmee PB wordt geïnstalleerd.
  3. Op een niet zichtbaar onderdeel klik je met de rechtermuisknop / vervang je.
  4. Je vervangt het door het stuk dat je hebt gemaakt.
  5. als je het onderdeel dat je zojuist hebt gemaakt in de assemblage ziet, bestaat de kans dat de PB afkomstig is van verloren representatie.
  6. U klikt met de rechtermuisknop op het onderdeel / vervangen en u selecteert het oude onderdeel
  7. Als het de representaties repareert die verloren zijn gegaan, zal hetzelfde blijven gebeuren
  8. voor elke kamer

In welke versie van catia zit je, als het niet vertrouwelijk is, kun je bestanden onder je antwoord bijvoegen

Ik zag net op je screenshot dat het misschien eenvoudiger is (we zijn altijd op zoek naar ingewikkeld)

Schakelt de weergave uit, alleen de running body.

Heel erg bedankt, dat was het! Het is oké, dankzij jou is alles weer op de juiste plaats.

Sorry dat ik je zo weinig heb lastiggevallen, ik ken Catia nog niet goed. Fijne dag voor jou en nogmaals bedankt.