Waarom wordt deze functie niet uitgevoerd?

Hallo, ik heb een pc die extreem traag is, en als ik solidworks gebruik en ik wil een lineaire herhaling doen met materiaalverwijdering, doet mijn pc het maar slechts de helft met een duur van meer dan 15 minuten, heb je ideeën om mijn probleem op te lossen, bij voorbaat dank.

2 likes

De traagheid kan te wijten zijn aan ongeschikte apparatuur, dat is duidelijk,

Antivirusprogramma's kunnen ook een probleem zijn.

Alles wat herhaling is, is ook arbeidsintensief (dit geldt ook voor andere CAD's).

3 sporen:

- Vervang uw apparatuur voor een echte werkplek (doe vooraf een prestatie-audit)

- Implementeer een ad-hoc methodologie in SolidWorks

-gooi je pc uit het raam door te wachten

NOTITIE; De 3 oplossingen kunnen duur zijn, maar zullen de gebruiker ontlasten

3 likes

Hallo

Misschien kunnen we, door het stuk als bijlage toe te voegen, zien waar het allemaal om draait!

Welke versie van SolidWorks? PC die meer als 2 of 3 jaar oud of 10 jaar oud is?

1 like

Hallo

Er is ook de oplossing om een lineaire herhaling in de schets uit te voeren voordat u uw materiaal verwijdert.

Ook al hangt het allemaal af van wat je als schets hebt en de ontbrekende info op je pc en je softwareversie.

Vriendelijke groeten

Bastien

1 like

Hallo

Om te beginnen raad ik je aan om naar Aan de slag te gaan > alle programma's > Accessoires > Run.

In het "run"  venster typ je: msconfig

U moet dit menu  tegenkomen http://screenshots.fr.sftcdn.net/blog/fr/2008/06/msconfig_02.png

De volgende stap is het uitvinken van alle opties die niet nuttig zijn bij het opstarten. Het is niet gemakkelijk om het te doen als je niet al te veel weet, maar van mijn kant heb ik alleen de antivirus van mijn pc die is gecontroleerd, dus je kunt er heel wat doorheen gaan....

Een goede herinstallatie van uw werkplek is noodzakelijk als vertragingen niet gebruikelijk zijn. Zie een verandering van hardware als u een recente versie van solidworks gebruikt.

Wat betreft lineaire herhalingen, dit is een van de meest veeleisende functies omdat het de intergraliteit van de parameters van uw te herhalen functie kopieert!! Vink daarom indien mogelijk het vakje "geometrie herhaling"  helemaal onderaan de herhaalfunctie aan. (http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Geometry_Pattern.htm)

Laat ons weten hoe ver u bent met het oplossen van uw probleem. 

1 like

Ik denk dat we met een beetje meer precisie onze antwoorden wat meer kunnen ontwikkelen.

Een herhaling van functies is echter niet altijd nodig, afhankelijk van wat je wilt bereiken. Wat ik daarmee bedoel is geen voorbeeld: als je een geperforeerde plaat met honderden gaten moet voorstellen, zelfs als het werkstation efficiënt is, moet je rekening houden met een aanzienlijke rekentijd. Voor dit soort gevallen gebruikt hij vooraf berekende texturen in solidworks die de gaten vertegenwoordigen (in uiterlijk, diversen, realview-uiterlijk, representatie van boorherhalingen).

3 likes

Van mijn kant heb ik vaak functies gezien die op een pc gaan en niet op de pc van de vriend (andere pc natuurlijk, qua vermogen en identieke softwareversie).

Dus ergens wordt een bewerking niet correct uitgevoerd op processorniveau en is er een bevriezing.

Dus 3 oplossingen,

1/ Vereenvoudig de te herhalen functie, bouw het onderdeel anders op

2/ Verhoog het RAM-geheugen indien verzadigd

3/ verander uw pc, vooral als het een productie-pc is! :-D

1 like

Bedankt voor je antwoorden, wat ik moet doen is een gaas of geperforeerd vel, dus ik denk dat ik de oplossing van Fthomas zal behouden, maar in ieder geval bedankt voor je mening.