Waarom is de DEFEATURE-functie niet altijd beschikbaar?

Hallo

Ik gebruik DEFEATURE van tijd tot tijd om symbolen te maken met een minimum aan detail. Aan de andere kant is de functie soms niet beschikbaar, maar ik begrijp niet waarom.

Zelfs als je naar een SW-commando zoekt, vind je niets...

Kan iemand mij vertellen wat wel of niet toegang heeft tot deze functie?

Bedankt

Hallo.

Het is geen veelgebruikte functie. Het is moeilijk om antwoorden te vinden. Kunt u ons vertellen wanneer de functie niet voor u beschikbaar is? Plaats eventueel het stuk of de set als het niet vertrouwelijk is.

Hallo Soring, 

Omdat ik het ook niet elke dag gebruik, is het voor mij niet gemakkelijk om een herhaling te zien die verband houdt met een specifieke actie.

Gisteren heb ik 3 nieuwe assemblages gemaakt en ik moest SW sluiten en vervolgens mijn assemblages opnieuw openen om de functie beschikbaar te maken...

Dit heeft waarschijnlijk te maken met de updatestatus van de onderdelen. Na heropening werd het geheel geüpdatet en de functie ontnuchterd.

Ik heb geen ander idee.

2 likes

Hallo
Als je in de SW-help kijkt, is Defeature beschikbaar voor "single-body parts, multi-body parts and assemblies", dus geen zorgen aan die kant.

Net als Soring neig ik naar de staat van het onderdeel of in jouw geval naar de staat waaruit de assemblage bestaat. Inderdaad, SW laadt de componenten in "verlicht". Dus in de ontwerpboom moet u op uw assemblage klikken en "Lichtgewicht onderdelen instellen om op te lossen" selecteren.

3 likes

Hallo

Misschien is het een SW-licentieverhaal, of is de tool beschikbaar in de SW Pro-versie, maar niet in SW Standard

Dank u voor uw antwoorden. Je hebt waarschijnlijk gelijk, het moet uit een staatsverhaal komen. Ik zal het de volgende keer controleren en hier een antwoord plaatsen

2 likes

Na verschillende keren gebruik van de functie, moet ik ondanks de reconstructie systematisch solidworks sluiten en vervolgens opnieuw openen, en al mijn onderdelen zijn opgelost... dus niet geavanceerder