Ik ben bezig met het simuleren van de vloeistofstroom in een wisselaar (rechthoekige doos waarin zich een buisvormige straal bevindt, er zijn ook schotten om de turbulentie in de warmte-uitwisseling te vergroten) onder Stroomsimulatie SOLIDWORKS,. In feite is het de eerste keer dat ik de software heb gebruikt en ik ben een aantal problemen tegengekomen. Voordat ik zelfs maar begin met de berekening of het verfijnen van mijn mesh, heb ik een probleem is dat wanneer ik wil mijn voorwaarden toe te passen op de limieten (instroomsnelheid, druk uit) het kost veel tijd en soms crasht het. Ik zou graag de oorzaak willen weten en hoe te remidier?
Bedankt voor je snelle antwoord.Het is solidworks 2015.So hier is het systeem waar ik aan werk.Het is een warmteterugwinningssysteem van fumées.il het een tegenstroomstroom is, de dampen komen van de bodem binnen (volumestroom), gaan door de buizen en komen van bovenaf naar buiten (bij atmosferische druk). en de lucht komt binnen (volumestroom) vanaf de zijkant, gaat de kamer in en verlaat aan beide zijden (twee uitlaten) bij de geldautomaat press.As Ik zei toch dat ik de randvoorwaarden heb toegepast, maar het kostte me veel tijd. Ik ben begonnen met de berekening en de berekening is aan de gang, Het kost me ook veel tijd. Ik kan de verschillende parameters niet beheren zolang het echt nieuw voor me is. Tot nu toe heb ik alleen een grove maaswijdte gebruikt