Ik ben net overgestapt van Inventor naar CATIA en klikte op de UCS om mijn schetsen en 3D te bekijken. Als ik op Catia op de Z-as van het kompas klik, is het de X-as die verticaal is. Waarvoor? En hoe verander je het voor eens en voor altijd in de instellingen, alstublieft?
Hallo, bedankt voor je interesse in mijn vraag, maar ik heb deze video al gezien, deze beantwoordt mijn probleem niet, namelijk de X-as van het kompas.
Hallo, misschien is dat het?? Om het gedrag te wijzigen, klikt u met de rechtermuisknop op het kompas (Swap), zie screenshots. Niet gevonden om voor eens en voor altijd te veranderen (misschien in de beheerdersmodus?).
Dat is het, dank je... Maar plotseling zijn de opvattingen van de vergadering overhellend Laat het me uitleggen: als het een kubus was, zou ik visueel een vierkant gezicht moeten hebben, maar dat is niet het geval
U moet zich in de perspectivische weergavemodus bevinden (overschakelen naar parallel). tabblad: Weergave / Renderstijl / Parallel Edit: persoonlijk geef ik de voorkeur aan het gebruik van de aangepaste weergaven, het beweegt in ieder geval niet zolang je de Catsetings niet overschrijft
Hallo Nee, ik ben "parallel", maar omdat ik de assen van het kompas heb verwisseld, is het vooraanzicht visueel het linkeraanzicht, heel zichtbaar met Manekin7
Maar dit is niet mijn belangrijkste PB: mijn assemblage is helemaal niet meer georiënteerd ten opzichte van de assen van het kompas
Hallo normaal gesproken (goede praktijk) had je het eerste onderdeel moeten repareren dat verwijst naar de assemblage (bijv. behuizing, basis, frame enz.) en vervolgens iso beperkt de rest van de onderdelen.
Als dit het geval is, heroriënteer je de eerste kamer zoals je wilt en de rest moet volgen (wees voorzichtig als je kont ergens anders wordt gebruikt, vooral een tekening), ik zou het niet aanraken.
Je kunt altijd mijn eerdere advies opvolgen en de weergaven heroriënteren of nieuwe creëren, er zijn ook de scènes. (Het hangt allemaal af van het doel) werkgewoonte of behoefte aan tekenen, digitale modelpresentatie?