Ik kom naar je toe omdat ik denk dat ik hetzelfde probleem heb dat mbrel34 hier tegenkwam... Het lukt me echter niet om de mijne op te lossen!
In mijn geval heb ik een volume (hantering oor; zie PJ) van een extrusie (tot nu toe gaat het goed).
Onder deze extrusie wil ik afronden zodat de vorm overeenkomt met het profiel van een hijsoog.
Het is echter onmogelijk om een extrusie van materiaal uit te voeren door te vegen... Het profiel dat ik geef lijkt niet correct (aan de andere kant werkt de optie "cirkelvormig profiel" in de functie erg goed; zoek naar de fout).
_-_-_-_-_
Het uiteindelijke oor zou er als volgt uit moeten zien:
PS: Het is me gelukt om te doen wat ik anders wilde: met de Leave-functie... Mijn stuk is echter 120 mm dik en de ring heeft een Øint van 140 mm... Dit dwingt me om aan het einde een geëxtrudeerde materiaalverwijdering uit te voeren:
_-_-_-_-_
Zo, mijn ontwerpprobleem is opgelost... Maar dat vertelt me niet waarom het vegen niet werkt. Heeft u enig idee van het probleem ?
Aan de andere kant, als het meer zo is, is er slechts een kleine aanpassing aan te brengen.
In feite hangt het allemaal af van het exacte profiel, maar ik heb de indruk dat het een zeer groot gietstuk is (2 meter su ik zie de ladder op de foto.
Je hebt een rechttrekken gedaan, toch? (Ik kan niet goed zien, inzoomen is een beetje wazig)
@Zozo_mp
Inderdaad, met de wijziging van de optie om "het normaal constant te houden" werkt het. Het is jammer, ik had graag gezien dat het profiel normaal was voor de geleidingscurve ... Maar hé, het is een geluk bij een ongeluk, want het heeft de verdienste dat het werkt!
Voor mij is het probleem opgelost!
Aan de andere kant vind ik de uiteindelijke vorm niet zo leuk als mijn filet + extrusie-oplossing die ik heb gebruikt...
_-_-_-_-_
Na wat meer te hebben gezocht, weet ik waarom mijn profiel mijn gidscurve niet kan volgen --> Op een gegeven moment heb ik een "extrusie van extrusie" als ik het zo mag zeggen. De functie krult zich op! Ik leg het uit in de bijgevoegde pdf.
In ieder geval bedankt voor je feedback, het heeft me in staat gesteld om verder te gaan! :-D
Oké, ik begrijp het, het had een ander idee kunnen zijn om de R70 mm-vetersluiting volgens de curve te doen. Voorlopig ga ik houden met wat ik heb gedaan, het komt vrij dicht bij de realiteit... Maar ik zal je voorstel geheim houden voor de volgende oren.
@Zozo_mp
Je laatste voorbeeld staat veel te ver af van de realiteit. Want je hebt gelijk, het is een casting, maar kleiner dan je denkt (het oor is een blokje van ongeveer 120x120x160mm, gemaakt van gietijzer).
Ik moet echt de zijkanten recht houden, het oorprofiel uitpuilend en de afgeronde onderkant voor het hanteren. Dus de 3D die ik deelde is genoeg.