Waarom neemt de geëxporteerde Stl in omvang af?

De stl neemt in afmeting af met ongeveer x3, na het exporteren.
Het bestand is wiebelig, na een goed ingetogen omwenteling en een samensmelting ervan met een repetitie die 180 lichamen bevat.
Deze zijn verzwakt.
Na de revolutie met samensmelting van de resultaten, is het volumelichaam inderdaad uniek, maar ik zie de lijn van de revolutie in het beeld gearceerd met rand,
terwijl het ook in het visuele moet worden samengevoegd. 
Sorry dat ik het object niet in beeld kan uitzenden.
Enig idee?

Hallo

Kijk naar de xport-opties van uw STL-bestand en controleer of de document- en exporteenheden hetzelfde zijn (en niet bijvoorbeeld mm en inch, wat het verschil in grootte zou verklaren)

Voor de samenvoegproblemen, heb je de verschillende lichamen samengevoegd in Solidworks voordat je exporteert,

Anders niet gemakkelijk uit te leggen zonder het probleem te zien.

EDIT: voor de documenteenheden zie je ze rechtsonder in het venster of in Tools\Options\Document Properties/Units

3 likes

Voor het dimensieprobleem denk ik dat @sbadenis een eenvoudig eenheidsprobleem (je coef moet dichter bij 2,54 liggen dan bij 3).

Voor de "rand" die zichtbaar blijft, is het het probleem van de entiteiten van revolutie (er zijn softwareprogramma's die het systematisch laten verschijnen, of zelfs die er 2 laten verschijnen die zich op 180° bevinden), maar het is niet omdat het op een schaduw verschijnt dat het gevoelig zal zijn voor afdrukken.

1 like

Bedankt voor je antwoord, ik zag net mijn fout. Vanwege het einde van de dag...! : )

De waarde waar ik naar keek om mijn diameter aan te passen was een lengte en niet een diameter met de meetgereedschappen.
Mijn schaal was slecht afgesteld.

Fijne dag voor jou

1 like