Vanochtend begin ik aan een project dat al een paar jaar oud is. Aan de SW-kant (2020) is het enige dat is veranderd sinds de laatste keer dat ik dit project heb gemaakt, dat ik het heb overgeschakeld naar sp5.
Bij het openen van deze assemblage bevinden mijn schroeven, die M3 waren, zich in een veel grotere " lege " configuratie, en de beschikbare configuratie is M6... Alsof mijn M3-configuratie is verdwenen en er een standaardconfiguratie wordt geladen. Dus waar is mijn M3-configuratie gebleven? En hoe wijs ik het opnieuw toe aan mijn schroeven die al op hun plaats zitten zonder alles opnieuw te doen?
We komen ook dit bug of SW-probleem tegen, tenzij ik me vergis. Dus dit is wat we hebben gevonden om het allemaal in foto's op te lossen en op te lossen. 1=>
3=>Klik met de rechtermuisknop en selecteer alle beperkingen bekijken als het geen fout is zonder te vergeten alle configuraties te controleren indien nodig
Dus we openen onze set met bouten, en selecteren de " paperclip met een oog " beperkingen, en we bewerken de juiste configuratie als die bestaat, zonder te vergeten alle configuraties van de set te controleren indien nodig. En tegelijkertijd vraagt het u om te bevestigen dat u dit aan alle schroeven van uw assemblage moet doen. Dit alles met Solidworks 2022 SP4. Dat is een snellere manier. Succes. @+. AR.
Op uw eerste afbeelding kunnen we zien dat de locatie van het bestand zich op C:ProgramData bevindt...
Had je je gereedschapskist niet/niet op een gedeelde locatie?
Als dat het geval is, is het waarschijnlijk dat wanneer u overschakelt naar SP5, de standaard zoeklocatie voor toolbox-componenten is gesprongen en er wordt gezocht naar de bestanden op de installatielocatie en dat de originele hardwarebestanden niet alle configuraties bevatten.
De toolbox stond dus niet op het netwerk, maar ik was een belangrijk detail vergeten, dat dankzij jouw antwoord bij me terugkwam; het is dat ik de ASM op een andere pc had gedaan, die de toolbox op een andere locatie heeft dan de nieuwe pc. En inderdaad, als ik de bestanden van de doelschroef vergelijk, is die op de oude pc veel zwaarder (+500kb versus 165kb)! Wat ons doet denken dat je inderdaad gelijk hebt, de configuratie staat gewoon niet in het originele bestand.
Dus ik ga het originele bestand direct vervangen door het oude. Ik zal het resultaat van het experiment bevestigen wanneer het klaar is.
Bedankt!
Bewerken: Na het vervangen van het basisbestand door het oude, zijn mijn configuraties terug!