Op dit moment zijn we uitgerust met een SolidWork Pro waarmee we gebruik maken van PDM Workgroup. We weten dat zijn dagen geteld zijn.
Onze reseller biedt ons aan om deze te vervangen door de PDM Pro-module (wat een extra optie is voor SolidWorks). Voor het bescheiden bedrag van ongeveer 15000€.
Terwijl er sinds SW2016 een PDM Std-versie is, die net als PDM Workgroup is geïntegreerd met SolidWorks PRO.
Toegegeven, het is minder efficiënt, maar het is genoeg voor ons voor ons bedrijf. Archivering van documenten, use cases, indexering van plannen.
Waarom zou je ons dit supplement willen verkopen, dat naar mijn mening te groot is voor mijn bedrijf (een 5-persoons VSB met 1 SW Pro).
Heb je een PDM? al voor mij is er geen interesse PDM wordt interessant op de sets van Design Office min 5 Gebruikers, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening
Nadat een wederverkoper, zoals zijn naam al doet vermoeden, een verkoper is, zal hij altijd proberen u meer te verkopen :/
Voor het implementeren van PDM was het een ramp voor het herstel van de gegevens van de werkgroep.
Bovendien, als ik het goed begrepen heb, moet je het met de sql-basis elk jaar evolueren, evenals SW, wat bij ons niet het geval is. Voorlopig bleven we dus op SW 2015 met de werkgroep, een systeem dat voor ons meer dan voldoende is om te archiveren.
Het doel van een reseller is immers om te verkopen... Geen mysterie dus
Waarom ontwikkelen Solidworks of de wederverkopers (VISATIV in dit geval) geen molen die het mogelijk maakt om de bestanden van de PDM Workgroup-kluis te converteren om ze in PDM Std te injecteren?
PDM-tools kunnen zelfs vanaf 2 gebruikers nuttig zijn. Ze stellen ons in staat om samen te werken. We hebben de PDM-tool opgezet om de geschiedenis van wijzigingen met de index van de componenten te hebben en om de use cases van de STD-componenten te kennen. En de kluis wordt ook gebruikt als back-uparchief.
@flegendre standaard PDM is ook op SQL maar express wat de grootte van de database beperkt.
@emmanuel.burr recovery mill ontwikkeling met PDM STANDARD is niet mogelijk omdat een van de belangrijkste verschillen tussen PRO en STANDARD het feit is dat er in STANDARD geen ontwikkel-API beschikbaar is zoals bij PRO het geval is. Het is dus meer aan de uitgever, in dit geval Dassault Systèmes, om een transfermolen te creëren.
Om dan terug te komen op de vraag waarom de PRO en niet de STANDARD, het hangt allemaal af van uw behoeften, of u verbinding wilt maken met uw ERP, of u meerdere workflows wilt, als u complete projecten wilt beheren (SOLIDWORKS-bestanden, OFFICE, ....) en vele andere redenen, u heeft de PRO nodig.
Dank u @Coyote voor het corrigeren van de onjuistheid van mijn opmerkingen.
Ook uit het geheugen
Met de STD-versie is het niet mogelijk om de conversie van Sw-bestanden naar PDF-, DXF- of andere bestanden te automatiseren bij het valideren van de bestanden.
Het lijkt mij ook dat het "ingewikkeld", zo niet onmogelijk is om van soa naar pro te gaan.
Ik corrigeer het nog een keer, maar het is veel gemakkelijker om van Standaard naar Pro te gaan dan van WorkGroup naar Standard.
Standard en PRO zitten inderdaad op dezelfde datastructuur, dus de switch is eenvoudig, maar WorkGroup en PDM zijn op een totaal verschillende basis die daarom herstelmacro's vereist en daarom staat alleen PDM PRO dit toe.
Dus hoe kan ik mijn werkgroepenkluis terug krijgen in PDM std. Mijn management heeft me duidelijk gemaakt dat het niet zal investeren in een extra applicatie. 'We zullen de PDM Std hebben, we zullen het gebruiken. Het is opgenomen in SW Pro.
Even een vraagje trouwens. Hoe doen andere WorkGroup-klanten zoals ik het, en wie wil er upgraden naar de nieuwe versie?
Zou er geen andere oplossing zijn? Om PDM SOA te implementeren.
Moeten we de hele werkgroepkluis in één keer migreren?
Kunnen we ons voorstellen dat we alleen nieuwe klanten naar de nieuwe kluis migreren? En het oude spul uit de oude kofferbak gaan halen als het terugkomt ? En ze op dat moment migreren ?
Interessant als onderwerp, maar je leert nog meer beperkingen (met bijvoorbeeld een database beperkt tot 10Gb als ik het goed begrijp, natuurlijk de standaardversie.
Het meest schokkende is dat SW geen automatisch, eenvoudig en geïntegreerd platform maakt om de werkgroepgegevens te migreren.