Hallo
Ik denk niet dat het je beperkingen zijn die veranderen, maar de geometrie van je schets. Wanneer u één rib vervangt, passen de andere zich dienovereenkomstig aan.
Bijvoorbeeld: in een rechthoekige driehoek, als ik de lengte van mijn hypotenusa verander, zal minstens 1 van de andere 2 zijden ook worden gewijzigd.
Ik raad je aan om je schets goed vast te leggen, met name door een beperking aan te geven met je coördinatensysteem. (U kunt uw schets bijvoorbeeld direct op het midden van het coördinatensysteem starten, zodat de rest van de geometrie automatisch in de ruimte wordt beperkt)
U kunt zien dat de schets op het coördinatensysteem is gepositioneerd. U moet uw schets in de ruimte bevestigen om geldig te worden (groen). Om dit te doen, stelt u het in op het coördinatensysteem of gaat u naar "beperkingen gekozen in een dialoogvenster" en kiest u "repareren"
In de hoop je vraag beantwoord te hebben.
Ik bevestig wat Ludovic zegt, beperk altijd met betrekking tot de oorsprong, hetzij in een hoek of in het midden van een lijn, afhankelijk van het geval, om te voorkomen dat bijvoorbeeld een schot opnieuw wordt gemaakt.
Zonder dit doet de schets wat hij wil, of het nu op Catia of SW is of een andere 3D-software, is een van de 1e dingen die je leert over dit soort software.