Balk verdwenen in Solidworks gelaste constructie

Hallo

Ik ontwierp een fietschassis, type ligfiets, in SW met behulp van de gelaste constructiemodule en met behulp van verschillende profielen die ik zelf heb gedefinieerd. Het doel is om mechanische simulaties te kunnen doen. Het is me gelukt om een correct model te maken en als ik naar de simulatie ga en het laat me resultaten zien, zijn er 2 balken verdwenen, wat de vervormingen en spanningen vertekent (althans in dit deel van het product). Heeft u een verklaring? Oplossing?

Bedankt

Sylvaine

Hallo

Om ervoor te zorgen dat mensen je kunnen helpen, zou je je bestanden moeten delen.

Cdlt

3 likes

Hallo

Ik kan de bestanden niet delen, ik heb een geheimhoudingsclausule ondertekend, maar ik kan afbeeldingen plaatsen. Aangehecht is de structuur en de verplaatsingen, het is duidelijk dat de verplaatsingen groter zijn door het verdwijnen van de balk.

Vriendelijke groeten

structure_poutre_disparue.pdf

Ik denk dat als je je balken verliest, dat komt omdat ze geen integraal onderdeel zijn van je gelaste constructie

dus neem je 3 D terug

En kijk eens goed naar de manier waarop alle stukken zijn ingeperkt

Hetzelfde geldt voor simulatie 

@+

2 likes

Hallo

De eerste grote regel die u moet volgen als u een simulatie wilt doen, gebruik niet de straalmodus voor uw profielen, maar zet ze om in volume.

Bovendien wil ik @gt22 (die ik voor de gelegenheid groet) bedanken voor het feit dat sommige elementen ergens niet verenigd zijn.  Dit komt omdat uw lading wordt ingesteld op de onderkant van het onderdeel, die niet meer verschijnt. Het door @gt22 gemelde probleem bevindt zich op de rechthoekige dwarsdoorsnedebuizen.

Dat gezegd hebbende, er is nog ergens een bot, want de stukken die niet meer verschijnen, hadden de simulatie moeten mislukken op grond van grote onrealistische bewegingen.

Ik stel daarom voor dat u al uw onderdelen omzet in volume (in simulatie door elk onderdeel te selecteren) en vervolgens globale contacten definieert die solidair zijn.

Ik vind de vaste punten van je simulatie raar, maar hey, het is off-topic (nou ja, niet helemaal, maar dat is niet de gestelde vraag)

Vriendelijke groeten

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik zal het proberen. Voor de belasting is er inderdaad een misser, ik heb mezelf er zo vaak weer op gezet dat ik niet weet waarom, maar inderdaad, de belasting is verdeeld over alle dwarsbalken en het is een gewicht zo naar beneden. Voor vaste geometrieën zijn het de verbindingen met de andere onderdelen: de vork en de wielassen. Misschien moeten we anders modelleren.

Ik probeer ze nieuws te geven.

Vriendelijke groeten