Het is een goed begin. Er ontbreekt een chassis. Geeft de waarden van de streken, de afmetingen van het onderdeel aan (minimaal maxi indien mogelijk)
Je plant al een schuifkap, het is een van de opties, pas op dat je jezelf niet blokkeert door al technologische oplossingen op dit niveau van het project te kiezen zonder dat er iets is dat dit oplegt.
Normaal gesproken zou elk element dat in dit diagram wordt aangegeven, aanleiding moeten geven tot zijn eigen diagram...
Stel je voor dat je dit document schrijft voor iemand die het dossier niet kent en die het onderzoek zal moeten doen.
Voor de waarden van de kamer of een andere kant wacht ik op het definitieve plan, het bespaart me tijdverspilling.
Voor de schuifkap: oké, maar hoe dan ook, je hebt iets nodig om te beschermen tegen mogelijke splinters tijdens het bewerken, toch?
Ik heb het plan van de kamers niet gemaakt omdat de afmetingen niet representatief waren voor het uiteindelijke project, ik zei tegen mezelf dat het op dit moment nutteloos was, maar inderdaad, als ik klaar was, zou ik het plan stuk voor stuk doen.
@gt22 de machine is alleen bedoeld om assen te verwijderen, dus ik hoef niet loodrecht te boren
U moet de beperkende afmetingen aangeven (uw bewerkte onderdeel, mogelijke groottelimieten, ergonomie), zelfs als het evolueert, zal het (normaal gesproken) in dezelfde orde van grootte blijven. Je geeft in je document aan dat je je baseert op dat en dat plan (nummer, index, datum). De kosten- en cadansdoelstellingen moeten worden weergegeven. Als er iets verandert, zullen je specificaties evolueren, het kan gebeuren dat je moet beginnen met je gedetailleerde ontwerp terwijl je nog geen definitief plan hebt...
Voor de afzuigkap is het zeker dat je er een nodig hebt. Maar het is niet per se gepast om vanaf het begin te kiezen dat het horizontaal langs de as van de machine schuift. Dit is een voorbeeld van wat ik bedoelde toen ik zei dat elk element van dit schema er een (schematisch) zou genereren.
Met andere woorden, u zult met elk van de functies moeten omgaan door een diagram te maken met verschillende mogelijke oplossingen voordat u zelfs maar het plan van de kamers maakt.
Ik kan niet zonder uw specificaties zoals ik die van mijn klanten ontvang. Maar ik heb (heel snel) een uittreksel gemaakt dat verspreid kan worden om je een idee te geven van de secties die daar te vinden zijn (inclusief een geschiedenis van versies...).
Heel goed, ik laat de schuifkap voorlopig staan , ik zal zoals eerder gezegd voor het chassis zorgen, het plan van elke kamer maken, de max- en mini-afmetingen noteren en mijn specificaties verbeteren, trouwens, bedankt dat je de tijd hebt genomen om me een uittreksel van een van de jouwe te maken.
Het chassis komt, net als de behuizing, op de laatste plaats in het ontwerpproces: zolang je niet weet wat eraan vastzit (of wat je moet beschermen), kun je niets doen.
Het individuele plan van de kamers komt wanneer je een ontwerp hebt dat past (tenzij je het plan van de kamer belt, dat moet worden gewijzigd). In een ontwerpproces hebben we, op volgorde: de specificaties, het ontwerp, de plannen (van details en montage).
Probeer je te concentreren op het ontwerp van de verschillende bewegingen: rotatie en klemming van het werkstuk, bewegingen van het gereedschap (voeding en materiaalopname).
Wat betreft het gereedschap, zal de bewerking in één keer of in meerdere gangen worden uitgevoerd, snel gereedschap of hardmetaal (u zult de snijkracht moeten bepalen om de motor te definiëren), er is een overvloed aan lengteafmetingen, welke precisie is nodig op de Ø10, welke oppervlakteconditie?
Ik kan je niet vertellen of de bewerking in een of meer gangen zal gebeuren, voor de motor wetende dat ik een doorn van 5 mini-diameter en 2900 tpm heb gepland, heb ik een 3000 tpm draaistroommotor van 400V gepland (deze keuze is misschien snel, maar dat is waar ik op dit moment aan denk).
En ik weet het verschil niet tussen een snel en hardmetalen gereedschap, dus ik kan het op dit moment niet zeggen.
Voor de zekerheid, het plan dat ik gisteren deelde komt overeen? Ik bedoel, zelfs als er nog veel gebreken zijn, kan ik nog steeds op dit diagram vertrouwen voor de toekomst?
U moet rekening houden met snijomstandigheden, afhankelijk van het materiaal, de snijgereedschappen, de vervroeging van het gereedschap en de doorvoerdop, de aronage of niet.
De rotatiesnelheid van de doorn is afhankelijk van al deze gegevens. Je moet de basis op school hebben geleerd.
Anders zouden de jongens in de werkplaats je moeten kunnen helpen.
S.B
ps: Wees voorzichtig wanneer u uw afmetingen aan uw plannen ophangt. Als we de kamerplattegrond nader bekijken, is de beoordeling van 46 niet goed. Het wordt aan de afschuining gehangen.
Helaas deed ik niet veel workshops, en het weinige dat ik deed leek me nutteloos, op dat moment kon ik me niet voorstellen dat deze stage nuttig voor me zou zijn, ik herinnerde me nog steeds enkele dingen, maar niets erg overtuigend.
Ik ga de jongens in de werkplaats raadplegen, ik denk dat het beter is zo.
Inderdaad, vergissing van mijn kant voor de klim "46", ik zal erover nadenken, ik moest te snel gaan, bedankt voor deze correctie.
Het doel van de workshop op school is niet om alle formules uit het hoofd te leren, maar om de principes te onthouden en te weten wat er mogelijk is met de verschillende productiemiddelen.
Ik heb een optie heroverwogen die ik was vergeten, ik moet een manier vinden om de as aan te spannen om deze te stabiliseren bij het starten van de doorn.
Ik dacht aan twee verstelbare tyals om de as in het midden te komen bellen, maar een universiteit gaf me deze optie die ik beter doordacht en minder ingewikkeld vind om te bereiken. Wat denk je?
Het is natuurlijk nog steeds van de "schets", ik heb het vrij snel gedaan om te zien of de optie mogelijk was.