Goedenavond allemaal,
Ik dupliceerde eerder gemaakte onderdelen in een nieuwe map om een assemblage te maken volgens de zogenaamde "bottom-up" methode. Toen ik de onderdelen, de wasmachine, wilde invoegen, zit in de nieuwe assemblage een van de onderdelen niet meer op de juiste plaats. Ik heb een screenshot ingevoegd om dit te illustreren.
Vriendelijke groeten.
errpiecesdupliques.png
Hallo.
Heeft u de weergave van de montagebeperkingen geactiveerd?

Je gebruikt een skelet om de onderdelen te bouwen, je moet ten minste elk onderdeel van het CATProduct hebben bevestigd, vooral het skelet.
Op een van je vorige post-message-derror-projectie-3d kunnen we in de bijgevoegde afbeelding zien dat curves 1 tot 9 geïsoleerd zijn, als ze uit het skelet komen, is dat niet de juiste methode!.
- Alle onderdelen moeten worden bevestigd.
- De optie om de link ingeschakeld te houden.
- De opdracht Items maken zonder geschiedenis uitgeschakeld
Het maken van de profielen van elk deel in het skelet (op basis van de afbeelding) moet worden georganiseerd, benoemd, gepubliceerd en vervolgens worden gekopieerd/geplakt met link in de respectievelijke CATPart. "wat niet het geval is in uw bestanden, er zou een blauw symbool op het CATpart moeten staan"
Zonder uw bestanden kan ik u niet precies vertellen wat er gebeurt.
Verplaatst CATPart in de montage.
Verbroken of niet-bestaande links
Slechte schetsbeperkingen.
enz...
1 like
Hallo
Assemblagebeperkingen zijn ingeschakeld. Ik heb een screenshot bijgevoegd. Curves 1 tot 9 zijn het resultaat van een projectie van de 3D-elementen van de gesloten contour van de ketting verkregen uit de schets. Ik heb misschien een fout gemaakt, maar ik volgde de instructies voor het ontwerp van het onderdeel. Kan ik de bijbehorende pdf en de bestanden bijvoegen als ze nuttig voor u kunnen zijn?
Anders heb ik alleen de aanbevolen wijzigingen (de drie punten) aangebracht en voorlopig blijft het probleem hetzelfde.
Vriendelijke groeten.
contraintes.png
Ja, het zal helpen om het PB te vinden of om u een van de methoden te laten zien.
Voor CATIA-bestanden zit ik in V5-6R2017 (in R27). als je een Superior-versie hebt
U kunt het hulpprogramma "Neerwaartse compatibiliteit" gebruiken onder tools/hulpprogramma's
of neem een stap uit de montage
Ik denk dat we dezelfde versie hebben. Ik heb alle informatie en bestanden in de bijlage bijgevoegd.
Bedankt.
collier_serrage.rar
Je zit in R20 Sp0, dus ik kan lezen, maar jij kunt de mijne niet meer lezen.
Op de schermafbeelding laat ik je vanuit mijn oogpunt zien, de eerste fout die de componenten in de ruimte niet repareert en de tweede die niet associatief is
Ik bewoog de puck gewoon met het kompas en zoals je kunt zien volgde hij.
Wat bewijst dat het skelet de onderdelen niet aandrijft, is copy/paste op een niet-associatief moment in de tijd.

Als ten minste elk onderdeel (het anker) was vastgezet, zou de ring niet vrij kunnen bewegen.
Ik zou tijd nodig hebben om de tutorial (pdf-bestand) te analyseren.
Net na een heel snelle en diagonale lezing zie ik niet waar hij heen wil, of wat hij wil onderwijzen.
Is de leerpedagogische doelstelling van CATIA niet duidelijk omschreven?
We weten hoe we + eenvoudig en vooral + productief (modificaties) moeten doen met CATIA V5.
Het uiteindelijke doel is om het onderdeel in elkaar te zetten en er vervolgens een eindige-elementenanalyse van te maken.
Hallo
Beslist geeft deze software me alle problemen. Ik kan de werkbalk met het aambeeld niet weergeven. Hoewel ik alle weergave-instellingen van de werkbalk heb getest, heb ik de aanpassing van de werkbalk ingevoerd om een "inhoud herstellen" "posities herstellen" zonder succes uit te voeren. Ten slotte heb ik het menu met opdrachten toevoegen en wanneer ik de beperking of een ander commando wil toevoegen, krijg ik de foutmelding die op de pc is geplaatst.
barreoutilserr.png
Hallo, op je screenshot ben je niet op de juiste werkplaats , je moet actief zijn in Assemblage ontwerp
Goedenavond
Ik wil graag ons kanaal met u delen met tutorials over de toonaangevende software gewijd aan engineering en ontwerp
de meest gebruikte in de CATIA-wereld.
Als je wilt, strijk ons dan een eenvoudige blauwe duim onder de video's, vergeet je niet te abonneren op ons kanaal om de nieuwe video's te ontvangen.
PS: Ik wacht op uw opmerkingen en suggesties
https://www.youtube.com/channel/UCjErSIGEneWY-60y7uwq0dg