Hallo
Ik verspil veel tijd aan het plaatsen van een ballon voor een onderdeelmarkering en deze vervolgens te selecteren om de tekst van de tooltip te wijzigen in "aangepaste eigenschap" en vervolgens "REP" hieronder (REP is specifiek voor ons bedrijf).
Ik zou graag willen dat alles direct wordt aangebracht wanneer de marker wordt geplaatst.
Als iemand een oplossing heeft, ben ik er helemaal voor. Bij voorbaat dank
Hallo
Selecteer in de opties van het tekensjabloon in de documenteigenschappen onder de annotatieboom ballonnen en dan zijn er de tekstopties.
Kies Aangepaste eigenschappen.
Ja zoals zeggen @ Cyril.f je doet er een dan ctrl+c en ctrl+v
Moge de kracht met je zijn.
Dank u grote meesters, ik test dit, ik houd u bij de sap
Als ik niet de verkeerde weg heb genomen:
Hulpmiddelen > opties > eigenschappen van het document > annotatie > ballonnen > tekst >bovenaan: aangepaste eigenschappen" en net daaronder heb ik alleen voorstellen die beginnen met SW (zoals SW-Long Date), maar als ik direct op mijn ballon klik om deze te wijzigen, kan ik naast de "SW-XXXXX" eigenschappen de aangepaste eigenschappen selecteren die door mijn bedrijf zijn toegevoegd.
De donkere kant lonkt me om me bij hem aan te sluiten
Als ik me goed herinner, moet je de systeemopties voor de bestandslocaties invullen, de map voor een bestand met aangepaste eigenschappen waarin je een tekstbestand met de eigenschappen moet plaatsen.
Vervolgens maakt hij de associatie en voegt ze toe aan de lijst.
2 likes
Heeft u een klein detail over de weg om toegang te krijgen tot de systeemopties?
Hulpmiddelen> opties... > Bestandslocaties
Selecteer in het vervolgkeuzemenu : Aangepaste eigenschapsbestanden
Als er al een is geconfigureerd, sleept u er gewoon een extensiebestand in .txt met de aangepaste eigenschappen van de documentsjablonen (één eigenschap per regel)
1 like
Natuurlijk, ik zit erin, ik heb echter nog geen bestand aanwezig, ik zal kijken hoe ik er een kan maken.
Bij voorbaat dank;)
Bijgevoegd is een voorbeeld (een uittreksel uit het onze)
properties.txt
1 like
Je kunt deze borrelfunctie ook direct op de achtergrond zetten.
De slddrt-bestanden die u importeert wanneer u een nieuwe tekening maakt, maakt u gewoon aangepaste bestanden en plaatst u deze ballon rechtstreeks. Je opent een "standaard" tekening, je gaat naar "tools -> "Option" -> "Document property" -> "Annotations" -> "ballonnen" en in de tekstopties hoef je alleen maar "custom property", "REP" in te voeren en je slaat de tekening op waar je hem in formaat wilt hebben". DRWDOT".
Als u een nieuwe map voor uw tekening aanmaakt, vergeet dan niet om de locatie van het bestand in de "systeemoptie" -> "bestandslocatie" -> "basemaps" te zetten
Elke keer dat u deze tekening opent, retourneert uw bubbel altijd de informatie "REP". Maar alle gebruikers die dit tekenformaat zullen gebruiken, zullen deze bubbels hebben.
U kunt ook speciale documenteigenschappen maken en deze met een macroknop laden.
1 like
@mandragore: Ik heb gewoon geen "REP" in de vervolgkeuzelijst met annotaties als ik eenmaal in de documenteigenschappen ben, dat is wat vreemd is.
@Cyril.f: Dat probeer ik in de loop van de dag, ik hou jullie op de hoogte.
In de tussentijd dank u voor uw geduld, het is een genoegen
Inderdaad, in dit geval moet je een stijl van bubbel creëren in favorieten.
Je gaat naar de bubbel, je kiest de opties die je wilt, of je gaat via "Aangepaste eigenschappen" -> "REP" en je slaat de stijl op in de favorieten. Anders "Tekst" -> U voert " $PRPMODEL:"REP" " in het onderstaande vak in en u slaat op.
Met de tweede oplossing kunt u verschillende modelreferenties, REP, naam, materiaal ... invullen
Dan hoef je deze favoriet alleen maar vooraf op te slaan in de bubbelfunctie op de DRWDOT.
Ik kon geen betere sorry vinden
1 like
Toegang tot het bestand vergrendeld door mijn doos.... Dank jullie toch wel:)