hallo aan iedereen niet erg actief maar ijverig ....
Ik stel snel mijn huidige project (4 jaar alweer) voor: de bouw van een Alfa 33 Stradale die zo compliant mogelijk is.
Ik werk al 4 jaar aan dit project en heb er al beperkte vaardigheden dankzij verworven... op Solidworks.
het chassis is volledig ontworpen, alles wat ik nog heb is de verificatie van de beperkingen of de .... Ik ben incompetent, maar ik zal iemand vinden om me te helpen.
Mijn huidige probleem is tweeledig...: 1e eenvoudigste probleem denk ik; Ik kan mijn 3D-weergave van de carrosserie niet in "printbare plakjes " knippen om deze bijvoorbeeld te reconstrueren als een model op schaal 1/3 en vervolgens op schaal 1.
Mijn tweede, meer delicate probleem denk ik..... Ik heb toegang tot een 3D-printer en wil de stappen van mijn tekening valideren..... Dit op een schaal van 1/18, dan 1/8...
Ik word echter geconfronteerd met de onmogelijkheid om mijn oppervlakken dikker te maken..... om af te drukken ... In mijn geval kan ik door de verdikking tot 8 mm op een ultimaker2 printen.
willen alleen de schelp afdrukken .... Ik heb natuurlijk moeite met naaien met de optie om een volume te vormen omdat er veel gaten zijn .... (luchtinlaat ramen .... enz.)
Ik stel me voor dat dit stralen of andere segmenten zijn die te klein zijn die de peeling blokkeren ...
Beginnend met een project als dit, is het waar dat het niet gemakkelijk is.
De keuze van de gebruikte functies is essentieel om het gewenste resultaat te bereiken.
Persoonlijk zou ik voor een volume zijn gegaan om een model te ontwerpen dat 3D-geprint moet worden. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat het oppervlak vooral wordt gebruikt om "digitaal" eindige modellen weer te geven.
Ik zal je daarom adviseren om alles in volume opnieuw te doen. Maar ik kan het mis hebben.
Dit is iets dat u wat tijd kan kosten, maar op de juiste manier kunt u uw project in ieder geval perfect afronden. =)