hallo aan iedereen niet erg actief maar ijverig ....
Ik stel snel mijn huidige project (4 jaar alweer) voor: de bouw van een Alfa 33 Stradale die zo compliant mogelijk is.
Ik werk al 4 jaar aan dit project en heb er al beperkte vaardigheden dankzij verworven... op Solidworks.
het chassis is volledig ontworpen, alles wat ik nog heb is de verificatie van de beperkingen of de .... Ik ben incompetent, maar ik zal iemand vinden om me te helpen.
Mijn huidige probleem is tweeledig...: 1e eenvoudigste probleem denk ik; Ik kan mijn 3D-weergave van de carrosserie niet in "printbare plakjes " knippen om deze bijvoorbeeld te reconstrueren als een model op schaal 1/3 en vervolgens op schaal 1.
Mijn tweede, meer delicate probleem denk ik..... Ik heb toegang tot een 3D-printer en wil de stappen van mijn tekening valideren..... Dit op een schaal van 1/18, dan 1/8...
Ik word echter geconfronteerd met de onmogelijkheid om mijn oppervlakken dikker te maken..... om af te drukken ... In mijn geval kan ik door de verdikking tot 8 mm op een ultimaker2 printen.
willen alleen de schelp afdrukken .... Ik heb natuurlijk moeite met naaien met de optie om een volume te vormen omdat er veel gaten zijn .... (luchtinlaat ramen .... enz.)
Ik stel me voor dat dit stralen of andere segmenten zijn die te klein zijn die de peeling blokkeren ...
Beginnend met een project als dit, is het waar dat het niet gemakkelijk is.
De keuze van de gebruikte functies is essentieel om het gewenste resultaat te bereiken.
Persoonlijk zou ik voor een volume zijn gegaan om een model te ontwerpen dat 3D-geprint moet worden. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik denk dat het oppervlak vooral wordt gebruikt om "digitaal" eindige modellen weer te geven.
Ik zal je daarom adviseren om alles in volume opnieuw te doen. Maar ik kan het mis hebben.
Dit is iets dat u wat tijd kan kosten, maar op de juiste manier kunt u uw project in ieder geval perfect afronden. =)
Ik voeg een kleine aanvulling van Solidworks toe die wordt gebruikt om uw volume te scheiden in verschillende delen die een beetje als "Lego" kunnen worden geassembleerd
Voor kleine gaatjes tussen oppervlakken is het in veel gevallen voldoende om de oppervlakken uit te rekken en de oppervlakteverbindingen aan te passen, te naaien, af te schuinen, enz....
Zodra al je oppervlakken zijn gevuld, maak je een vulling
Zodra deze vulling is voltooid
Je maakt een dikke schaal die geschikt is voor je bedrukking
Het nemen van de oppervlakken voorafgaat, creëert en identificeert als open oppervlakken
(raamgaten, ventilatieopeningen, ventilatie aan de onderkant, enz.....)
Dit is de juiste manier om het voor mij te doen, je bent onder welke versie van SW
Als we naar je 3D kijken, zien we dat het niet "perfect" is (geen verkeerde interpretatie, ik zou graag op je niveau willen komen op de oppervlakken! :) ). Kijk naar de bijgevoegde afbeelding, de verbinding tussen de "coda tronca" en de onderkant van de achterruit. We kunnen zien dat de filet onder het oppervlak van de onderkant van de telescoop doorgaat. Daarmee is er geen kans om het te verdikken denk ik omdat er geen continuïteit van het oppervlak is.
Je moet ook maar aan een halve schaal werken. Het verlicht het werk en uiteindelijk hoef je alleen maar een symmetrie te maken. Het is beter om zo te werken, behalve als er een grote asymmetrie op het model is, maar dat lijkt niet het geval te zijn op een 33 stradale. Als de asymmetrie beperkt blijft tot een paar details (luchtinlaat, baas,...), kun je ze beter aan het einde aanpakken.
Een ander punt waar ik het met @Bart eens ben, is dat het misschien beter is om het in volume te behandelen. Zeker als je er reproducties van wilt maken. Het oppervlak zou goed zijn als je je zou beperken tot design. Bewaar je werkbladen toch en extrudeer van daaruit een volume naar die oppervlakken. U krijgt een bruto volume dat gemakkelijker te polijsten is, inclusief alle feestdagen. Tenminste, dat is mijn mening! Ik heb het altijd vervelend gevonden om oppervlakken weer aan elkaar te naaien! En we eindigen ook met bomen zo lang als je arm waar het moeilijk is om je weg te vinden.
Als u het volume doorneemt, kunt u ook heel gemakkelijk uw gesneden sneden maken. Ofwel door de @Bart software of rechtstreeks op SW.
Is het voor uw project mogelijk om het chassis te zien? Voor de lol ! :)
inderdaad, ik werk in een halve schaal, het bijgevoegde bestand was heel voor het achterste deel, want het is deze die ik wilde verdikken voor het afdrukken ...
In feite heb ik alle gaten gevuld, het holle deel verschoven, en het lukte me om te printen.
BEB Ik ben onder de indruk en dank u voor uw pdf...
maar ik weet niet zeker of ik het begreep dat ik het vanavond ga proberen ...
Ik heb echt het gevoel dat ik nog veel vooruitgang moet boeken!! in oppervlakte
Er is hier niemand uit Toulouse, ik ben een nemer van een paar cursussen .... zelfs !! betalen
Bijna alles is gemaakt van aluminium , vandaar mijn probleem met de maatvoering van de gebruikte onderdelen.....
mijn replica of beter gezegd mijn reconstructie... zal het dichtst bij de oorsprong zijn (ter info, er werden er slechts 18 gebouwd).
Het H-frame in aluminium van 200 diam en sommige onderdelen destijds gegoten in magnesium die op de mijne zullen zijn in aluminium gesneden, waterstraal en gelast.