Tandheugelpers - krachtvermenigvuldiging

Hoi allemaal

Wij bieden tandheugelpersen te koop aan voor de installatie van verschillende gejaagde onderdelen. Een van onze klanten wil de kracht van deze pers vermenigvuldigen. Is het, afgezien van de oplossing van het vergroten van de hefboomarm, mogelijk om de kracht op een andere manier te vergroten? Spelen op de module/aantal tanden van de set?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden die u mij zult geven

2 likes

Hallo
Voor mij geldt, naast de hefboomarm, dat hoe groter de diameter van het tandwiel, hoe groter de inspanning zal zijn.
Verhoog dus het aantal tanden op het tandwiel.

4 likes

Uh... Maar hoort dat niet jouw expertise te zijn...?

Ik ga eruit zien als een oude, maar hoeveel is het dan om geld te verdienen voor het verrichte werk?

Zo nee, ja,
→ de Ø van het tandwiel verhogen (let op de inspanning die nodig is om het tegelijkertijd in actie te brengen)
→ Verhoog het aantal tandwielen
→ Spelen met het aantal tanden
→ Spelen met de vorm van tanden
→ Vergroot uw hefboomarm /!\ tot aan de knik ervan

4 likes

De huidige en verwachte waarden van de inspanning en de mogelijkheden van wijzigingen moeten worden gespecificeerd.
Bent u een fabrikant of gewoon een distributeur?

Met constante inspanning van de operator:

• vergroot de lengte van de arm;
  • verlaag de Ø van het rondsel (en verhoog deze niet, sorry dat ik u tegenspreek);
  • voeg een overbrengingsverhouding toe (in dit genre: Facom Torque Multiplier)
4 likes

Hallo

Een samenvattende statische aanpak:

• de hefboom: lengte L, wordt aangenomen dat de kracht van de gebruiker loodrecht op deze hefboom staat
  • Tandwiel: Rp primitieve straal
  • de schuifregelaar: uitgangskracht Fc

image

De balans van de ram laat zien dat de kracht Fc ook de tangentiële kracht op de tanden van het tandwiel is. Wat betreft de balans van de gevel en de hefboomconstructie, deze wordt uitgedrukt door de relatie:
Fu * L = Fc * Rp
of Fc / Fu = L / Rp
De versterking van de inspanning is dus afhankelijk van de L/Rp-verhouding.
Om het te vergroten, moet u de lengte L vergroten of de straal Rp van het tandwiel verkleinen.

In beide gevallen zullen de grenzen snel worden bereikt en is een aanzienlijke toename van de inspanningsverhouding nauwelijks denkbaar.

Voor een grotere toename kan het nodig zijn om over te stappen op een koppelingssysteem, dat voor bepaalde specifieke posities een aanzienlijke inspanning kan opleveren. Een kwestie om in te graven...
Vriendelijke groeten

5 likes

En ik zal eraan toevoegen, op voorwaarde dat de rest van het chassis deze inspanning ondersteunt en dat het bijvoorbeeld na verloop van tijd niet barst.

3 likes