Solid Works 3D-scanserviceprovider

Hallo

Ik ben op zoek naar dienstverleners die 3D-scannen kunnen doen met solide werken.

Het idee is om een eerste modellering te doen.

Bedankt voor je hulp

Cdlt

CLL

Goedenavond

Voor uw aanvraag moet u bijvoorbeeld  naar de ontwerpbureaus kijken of zoeken op het  criterium   "SCAN voor CAD" of "SCAN voor CAD"

Kijk eens hoeveel een kleine scanner kost, of zelfs je mobiele  telefoon https://www.3dnatives.com/application-de-numerisation-3d-mobile-25082020/  (het hangt af van de nauwkeurigheid), want een serviceprovider is duur.

Een dienstverlener die je in de hand hebt, het kost je al 200 Brouzouffes   ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Lees meer over de service.

Als je dit hebt gedaan, krijg je met een scan een stl- of obj-bestand dat bijna onbruikbaar is onder solidworks (grafisch bestand). Daarna moet het opnieuw worden verwerkt, en dat duurt extreem lang.

Ter info: kijk naar de artec en geomagic design scanners, je kunt een software in demo hebben om te testen. Zelfs als je het niet zelf doet, heb je een idee van het werk.

Afhankelijk van de complexiteit van uw onderdeel kan het meer of minder lang zijn.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

We hebben al eens gewerkt met een scanservice van een gebouw. De dienstverlener deed alle scans en voorzag ons van software om op zijn scan te kunnen meten.

We kregen  geen puntenwolk die op solidworks gebruikt kon worden, maar de mogelijkheid om in de scan te meten, dus we moesten alles opnieuw tekenen. Kortom, het is een zijdelingse controle ter plaatse, maar op kantoor.

Als ik geïnteresseerd ben, kan ik de e-mail verstrekken.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

Hallo

Ik zou zeggen dat je moet specificeren, of het nu een kamer of een gebouw is, de meetapparatuur zal anders zijn en de prijs zal ook anders zijn.

Vriendelijke groeten

2 likes

Ja, dit maakt deel uit van een fabriek, niet van een kamer.

Het doel is om een deel van het bestaande te modelleren om een toekomstige nieuwe eenheid aan te passen.

2 likes

Zoals @OBI WAN al heeft gezegd, moet je voor een gebouw niet verwachten dat je een 3D herstelt. Het bestand is een puntenwolk met geïntegreerde foto's die kan worden gebruikt met behulp van software die gratis bij de onderaannemingsdienst wordt geleverd om de lengtes op de software te meten. Het geheel moet dus opnieuw worden ontworpen, maar bespaart wel tijd in vergelijking met een grote enquête.

Anders bieden sommige dienstverleners een 3D aan die aan het einde van de scan kan worden gebruikt (met verwerking door de onderaannemer), maar dit is helemaal niet dezelfde prijs als een eenvoudige scan met een puntenwolk, wat van mijn kant meer dan voldoende is om de omgeving van de studie opnieuw te ontwerpen.

Om de dienstverlener te kiezen, moet u kijken in de regio waar u uw lezing wilt doen, met de criteria (BE uitbestede scan hierboven al vermeld door @Zozo_mp 

4 likes