Ik heb het idee om een cardex te tekenen (machine die de opslag optimaliseert en het gemakkelijker maakt om te nemen wat er is opgeslagen)
Ik heb een beetje geschematiseerd voordat ik in detail ging, maar daar heb ik al een probleem. Inderdaad, als ik de schommels beweeg, zie ik dat hun ruimte verandert wanneer ze over de boven- of onderkant van de baan gaan.
Ik kan er niet achter komen waarom...
Ik zet het bestand (assembly) voor je neer zodat je het zelf kunt testen. Dank u voor uw advies.
Mijn kleine kameraden zeggen je impliciet dat je het moet doen
==> Bestand ==> om mee naar huis te nemen (of pack and Go voor versies vanaf 2017)
Het is het systeem dat ervoor zorgt dat alle onderdelen waaruit het bestaat, in de assemblage kunnen worden opgenomen. Dit creëert een neutraal relatief pad dat niet afhankelijk is van de bestandsstructuur van uw computer, aangezien we geen toegang hebben tot uw HDD.
Heel eenvoudig, je hebt geen afstandsbeperking tussen je karren zodat ze van elkaar kunnen verschuiven. SW heeft geen informatie over de afstand tussen de trolleys, dus hij doet wat hij wil (het is een beetje ingewikkeld om je in twee woorden uit te leggen, maar als je wilt, kan ik het je vertellen)
Plaats een drijfstang tussen elke as en dit houdt je de juiste afstand tussen elke trolley.
Aan de andere kant zal de manier waarop je je montage hebt gemaakt je veel problemen bezorgen. Ik zou jou zijn ;-)
1° Ik zou je "kettingherhaling" met alle trolleys schrappen. Omdat je denkt dat je tijd bespaart met herhaling, maar in werkelijkheid niet!
2° Ik maak een subassemblage bestaande uit "Schommel + Trolley + Drijfstang
3° Ik zou elke B+C+B op jouw traject rijden
4° Ik zou de drijfstang verbinden met de slede die volgt
5°) heel erg belangrijk , elke subassemblage "B+C+V" moet als flexibel worden verklaard , anders beweegt er niets
Dank u voor al uw adviezen. Je idee is erg goed (drijfstangen), bedankt
Ik heb wel een vraag.
Als ik een kettingherhaling doe, vertelt het me dat de afstand tussen elke schakel gelijk zal zijn, dus ik begrijp niet waarom je je schakels moet plaatsen. (zelfs als het idee geweldig is)
Het rare is dat de afstand voor alle karren hetzelfde blijft, behalve tussen de eerste en de laatste. Waarom?
1°) De afstand van het huidige traject is niet belangrijk genoeg, ga daarheen, op 1080 breed en het PB verdwijnt.
Waarom ? Is goed afhankelijk van de positionering, je hebt trolleys met een afstand van 324,75 als ze op dezelfde rechte lijn staan, terwijl als je neemt wat er in de hoek gebeurt, je maar een snoerlengte van 314,16 + 55,64 hebt om voor de bocht naar de trolley te gaan. Dit geeft aan dat de afstand kan variëren van 314,16 tot 369,80. Weet je nog, het is een kwestie van code en boog waarbij de boog altijd langer is dan de snaar. Alleen de drijfstang die in alle figuren gelijk blijft aan de koorde betekent echter dat je altijd een constante afstand hebt.
Dus als de breedte onvoldoende is (zoals op je model , overlapt het op een gegeven moment omdat de een de ander inhaalt. Als je de breedte voldoende instelt, kunnen de trolleys elkaar niet vangen, zelfs niet als de afstand tussen de trolleys in de hoeken varieert.
Vanuit het oogpunt van mechanische treksterkte, de geest van de schakelketting als uw tekening is beter, de oplossing met koppeling betekent dat u een constante ruimte heeft op alle punten van het circuit. Afhankelijk van het type bak heeft de spoorstang andere voordelen, maar is deze alleen te gebruiken als er aan de boven- en onderkant een wiel zit, terwijl uw systeem aan de bovenkant een rechte lijn heeft.
Conclusie : behoud je kettingsysteem, maar stel voor om de breedte een beetje te vergroten om de redenen die hierboven zijn uitgelegd.
Na het lezen van de opmerking van @gt22 , voeg ik eraan toe dat als ze snelheden hebben die niet constant zijn tussen de bakken, ze meer geneigd zullen zijn om te zwaaien.
Maar dit is alleen waar als de snelheid hoog genoeg is: wat vaak het geval is als u niet wilt dat de operator wacht tot het systeem een bocht maakt om de bak voor zich te hebben, als de indexering van de bakken door een elektronisch systeem niet bestaat.
Voor de kettingherhaling moet u eerst aanvinken, gelijke afstand, hierdoor kunt u de juiste lengte van de ketting bepalen (vergeet niet dat er een spanningssysteem zal zijn).
Bedankt voor al deze tips, maar ik blijf bij mijn idee dat het niet normaal is dat deze afstand tussen de eerste en de laatste, verandert wanneer ik aangaf dat ik een vaste afstand wilde ....
Kort. Ik heb een simpele kleine oefening gedaan om je te laten zien dat het werkt als je niets op de trolleys legt.
Ik geloof nog steeds dat dit een beug is
Speel met het bijgevoegde bestand en je zult zien dat er geen probleem is.
Er is inderdaad iets volkomen onlogischs, aangezien de kar sneller of langzamer beweegt en zonder goede reden uit elkaar gaat of inhaalt. De ruimte is niet constant, onafhankelijk van de logica die ik eerder heb uitgelegd.
Het zit hem in de instellingen maar eerder aan de bevestiging van de wagen. De bevestiging gebeurt op een enkele as, maar SW is van mening dat de twee assen van de trolley altijd in contact blijven met de lijn is meer dan vreemd.
Dit blijft zo met of zonder schommels.
Als je je tijd niet wilt verspillen, gebruik dan een echte ketting met schakels en de nepschakels die goed gaan.
Ik doe veel filmpjes en ik heb mezelf een regel opgelegd om nooit de herhalingsfuncties te gebruiken, omdat het altijd op een of ander moment verknoeit (en, zodra je de kleinste wijziging aanbrengt. Het is dus duidelijk dat ik wat tijd verspil door alles met de hand in elkaar te zetten, maar ik bespaar duizend keer die tijd als ik niet dagenlang onoplosbare softwaregrillen hoef op te lossen.
Vertel ons af en toe hoe je je probleem uiteindelijk hebt opgelost. Dank je wel Lucbirus
Als u al "gelijke ruimte" had geselecteerd, moet de afstandsafstand tussen het eerste en het laatste element van de herhaling zijn. U moet daarom de lengte van uw curve aanpassen om: - een ruimte hebben tussen 2 schakels die een veelvoud is van de toonhoogte; - Zorg ervoor dat de laatste afstand gelijk is aan deze ruimte. De eenvoudigste manier is om de waarde van deze ruimte in te stellen, de lengte van de curve is dan gelijk aan deze ruimte vermenigvuldigd met het aantal manden.