Eigendom Deel indien gemonteerd

Is het mogelijk om een eigenschap op een onderdeel (.prt) te hebben om te weten of dat onderdeel al dan niet wordt gebruikt in een bovenliggende assembly? 

=0 zo niet; =1 zo ja; Zoals wat...

Goedenavond

Hiervoor heb je SolidWorks Explorer waarmee je kunt zien waar het bestand wordt gebruikt.

Heb je het geprobeerd?

Anders is er, voor zover ik weet, geen mogelijkheid om deze informatie via een woning te hebben.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hoi @ thewarner

U vindt hier uw antwoord

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-mise-en-plan/afficher-dans-nomenclature-utilise-dans-t11467.html

@+ ;-)

Anders moet je overstappen naar een SolidWorks Enterprise PDM-oplossing, maar dat is niet meer dezelfde prijs!

1 like
Als de assemblage niet wordt geopend, is het onmogelijk zonder een PDM, en als het open is, is het misschien mogelijk, maar voordat ik kijk, bent u geïnteresseerd?
1 like

Kopie van het bericht

door Titifonky »

Een onderdeel kan niet weten in welke assemblage het wordt gebruikt. Ik denk dat er alleen "SolidWorks Enterprise PDM" is waarmee je dit kunt doen.
De andere oplossing is om een macro te maken die, na het scannen van de hoofdassembly, de naam van de "parent" assembly's registreert als een aangepaste eigenschap.

Succes
@+ ;-)
PS: Ik denk dat onze vriend Lucas je een macro kan geven, ik heb de indruk dat het zijn DADA is, vraag het hem maar ;-)

2 likes

Dank u voor uw hulp.

@Lucas: we zouden het altijd moeten kunnen weten. Anders verliest het zijn interesse...

Ik denk dat het haalbaar is in macro, maar het houdt in dat deze macro altijd in de assemblage wordt uitgevoerd met elk nieuw onderdeel. Als de gebruiker het vergeet, werkt het niet meer.

Dus afgezien van de PDM, zie ik ook niet...

Dank u voor uw hulp.

@Lucas: we zouden het altijd moeten kunnen weten. Anders verliest het zijn interesse...

Ik denk dat het haalbaar is in macro, maar het houdt in dat deze macro altijd in de assemblage wordt uitgevoerd met elk nieuw onderdeel. Als de gebruiker het vergeet, werkt het niet meer.

Dus afgezien van de PDM, zie ik ook niet...

Als je een nieuw onderdeel plaatst, zet je het in je assemblage

Dus je opent je assemblage om het neer te zetten

Dus uw assemblage is open en u start de macro die de refs van de onderdelen en de hoeveelheden ervan zal bepalen

Dus door dit feit zou je de links van de refs op het deel moeten vinden

@+ ;-)

Als je nog geen bestaande onderdelen en samenstellingen hebt (je ontwerpbureau begint volledig met SolidWorks), is het niet heel ingewikkeld:

=> U vervangt de knop Opslaan door een macro die deze tegelijkertijd opneemt en controleert.

Als je al bestaande 3D-bestanden hebt, gaat het door een macro die alle bestaande assemblages op je netwerk opsomt, en opent vervolgens alle bestaande assemblages om de onderdelenlijst op te slaan, nou, het lijkt erg ingewikkeld!

En is de "used in"-functie van Solidworks Explorer niet genoeg voor uw behoefte?

2 likes

Hallo

U kunt de myCAD-integratietool gebruiken

Blader door uw document en test of ze worden gebruikt in een assembly, en zo ja, voeg dan een eigenschap toe aan het document 

Vriendelijke groeten

9 likes