Beeldverhouding van een afbeelding

Goedenavond allemaal,

Ik probeer erachter te komen hoe ik een punt kan "repareren" aan een afbeelding die is ingevoegd door het gereedschap "Schetsafbeelding", om het naar de gewenste grootte te schalen. Laat het me uitleggen: ik wil een M2HB modelleren, een oud cal.50 machinegeweer uit de tweede oorlog, ik heb mijn bibliotheek met afbeeldingen opgebouwd om mijn afmetingen te kunnen nemen en verschillende weergaven in detail te hebben. Het punt is dat ik voor mijn ribshots een profielfoto van het wapen wilde maken en deze wilde gebruiken om mijn beoordelingen te nemen: ik plaatste twee punten aan elk uiteinde van de gewenste rib, slimme beoordeling en ik vind het. Maar je moet de afbeelding nog wel op het juiste formaat kunnen zetten!

In het verleden, toen ik een granaatwerper had gemodelleerd, had ik twee stippen met de juiste ruimte gezet (meestal de totale lengte van het wapen dat als referentiedimensie dient) en dan had ik gespeeld met de afmetingen van het beeld zodat mijn twee stippen min of meer vielen waar ik wilde. Natuurlijk is het als techniek nogal riskant, vooral op veel grotere stukken (hier bijna 2m voor de M2 tegen iets meer dan 40cm voor de LG...) en erg vervelend om op te zetten...

Weet u een manier om mijn afbeelding zo groot te maken dat de twee uiteinden van het getoonde wapen zich op precies de juiste afstand bevinden om mijn toekomstige dimensionering te vergemakkelijken?

Je hoeft alleen maar je afbeelding te knippen

Nadat u een schets op deze schets hebt gemaakt, tekent u een rechte lijn van de gewenste grootte

Sluit je schets

Je maakt opnieuw een schets en je voegt je schetsafbeelding in die je in semi-transparant kunt zetten om het begin en einde van de afbeelding rechts van deze regel te visualiseren

en speel met de proportie van je schetsafbeelding door deze zo goed mogelijk te timen

Je weet alles

@+ ;-)

3 likes

Persoonlijk:
- Ik snijd mijn afbeelding bij zodat de randen van de afbeelding samenvallen met het object;
- Ik voeg mijn afbeelding in een schets in (schets maken / gereedschappen / schetsgereedschappen / schetsafbeelding), op dat moment kan ik mijn afbeelding direct op het juiste formaat zetten.

3 likes

@gt22 geeft je de juiste oplossing omdat je in de schetsafbeelding een venster hebt waarmee je de exacte grootte aan je afbeelding kunt geven. De andere oplossing is om je model te maken en het te schalen zodra het klaar is met  "" Invoegen ==> Functie ==> schaal ""

Zorg ervoor dat je je afbeelding instelt op de oorsprong, anders ben je emm..... constant om uw object in het midden van uw scherm te centreren. Daarom is het in je belang om een schets te maken die je omzet in een blok en het is dit blok dat je terugroept om te beginnen met het bouwen van je model.

EDIT:  goede oplossing van Stefbeno ook

1 like

Zelfde oplossing als collega's. Met een schetsbeeld als drager moet je in ieder geval niet verwachten dat je een grote precisie hebt. Het is zodra de hoofdlijnen zijn getekend dat de afmetingen moeten worden verfijnd .

1 like

Bedankt allemaal voor jullie hulp, dus het werkte perfect^^