Probleem met het buigen van een onderdeel

Hallo;

Ik heb een onderdeel waar ik een probleem mee heb. Ik wil dat de twee uiteinden met elkaar worden verbonden om een cirkel te vormen. Ik zocht naar een oplossing , maar niets werkte. Kun je me alsjeblieft helpen?

Bij voorbaat dank.

Heraiz

deel 2.sldprt
1 like

Hallo

Hier is het stuk met twee configuraties. Een gebogen en een uitgevouwen.

ac_cobra.sldprt
2 likes

Hallo ac cobra 427,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn oproep. Het stuk is prima maar de tanden moeten aan de andere kant zitten. Hoe heb je het gedaan? 

1 like

In feite genereert u uw plaatwerkgedeelte met een dikte van 0,5 en 40 hoog zoals in uw geval, vervolgens maakt u twee configuraties en voegt u handmatig uw inkepingen toe.

1 like

Oeps, het is logisch voor een riem... In feite maak ik eerst het plaatwerkgedeelte van 1,75 dikte en 4 mm hoog, dan maak ik de tweede configuratie en plaats ik handmatig de inkepingen in elke configuratie...

ac_cobra_2.sldprt
1 like

Bedankt voor het corrigeren van de band. Maar ik begrijp je uitleg niet. Gelieve dit in meer detail toe te lichten.

Dank u voor uw hulp.

In feite maak ik een schets met een open cirkel met de lengte van je dev en ik beperk deze, dan gebruik ik de plaatwerkfunctie door de dikte 1.75 te geven (0.5 de kern van de riem en 1.25 de inkepingen) dan de hoogte van 4 mm en daar ontvouwt het onderdeel zich. Ik maak een andere uitgevouwen configuratie of ik vouw de riem uit, ik doe de materiaalverwijderingen en doe de radii abrc de leave-functie, dan doe ik hetzelfde in de gebogen configuratie, d.w.z. materiaalverwijdering gaat dan over voor de spaken. 

1 like

Wat is de prijs van plaatwerk?

Kijk naar mijn tutorial, het principe is hetzelfde, behalve dat je een cirkel maakt en je hoeft de 2e schets niet te maken...

http://www.lynkoa.com/tutos/t%C3%B4lerie/comment-d%C3%A9plier-une-virole-elliptique

1 like

Hallo

Vergeef me dat ik je niet eerder heb geantwoord, maar ik had een mondeling examen.

Dus ik heb het geprobeerd, maar ik kan het nog steeds niet, zelfs niet met je tutorial. Ik blok bij de stap om de halve cirkels op de juiste maat te maken en ze op mijn schets te plaatsen.