Probleem weergave weergave op onderdeel SW 2017

Hallo en gelukkig nieuwjaar voor jou de gemeenschap

Om het jaar te beginnen heb ik een probleem met het uiterlijk van mijn onderdelen onder SW 2017.

Wanneer ik een uiterlijk aan mijn stuk associeer, verandert het van kleur, maar neemt het niet het uiterlijk van het gewenste aan, in mijn geval wordt het gewoon bruin.

Foto hieronder toont de verschillende statussen van het onderdeel:

Zonder Verschijningstoepassing / Met Verschijningstoepassing
In de photoview-modus is het uiterlijk goed weergegeven (onderste foto)

Hetzelfde probleem, of u zich nu in de montage- of onderdeelmodus bevindt.
Als mijn collega's de ruimte openen, is de goede weergave vanaf het begin van de kamer duidelijk zichtbaar.
Ik denk dat het probleem komt van een instelling van mijn SW, maar na het kijken droog ik een beetje op, dus als je zou kunnen helpen :slight_smile:

Bij voorbaat dank

1 like

Allereerst ben ik erg blij je te mogen verwelkomen op het forum.
Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.

Het eerste dat u moet controleren, is het pad van de weergavebestanden.
Als het niet hetzelfde is tussen jou en je collega's, is het al een bron van problemen.
Daarnaast moet je weten of je deze verschijning in solidworks of in Photoview zet, want onder photoview kun je met name voor de lichten aangeven of ze wel of niet zichtbaar zijn in SW en/OF photoview.

Kun je je stuk alsjeblieft posten, het zal je toelaten om meer in kleur te zien, zelfs als je op dit moment alle kleuren ziet!

Vriendelijke groeten

Een heel simpel ding dat ik zie is dat het actieve tabblad dat van mycadtools is

Hallo;
Ik zal ook controleren of uw "Realview" actief is in de "weergave-instellingen" (als uw grafische kaart dit toelaat).
Vriendelijke groeten.

Hallo, bedankt voor je hulp, het is deze parameter die de juiste visualisatie van de kamer heeft beïnvloed
Bedankt voor je hulp :slight_smile:
Heb een goed einde van de dag

Hallo mijn lieve @Maclane

Neem me niet kwalijk, maar Realview verbetert het uiterlijk, vooral de schaduwen en belichting die al zijn verklaard, maar speelt helemaal niet in op de aanwezigheid of niet van de mapping uit de verschijningsbestanden.

Vriendelijke groeten

bonanébonnesansTé :partying_face:

Hallo @Zozo_mp, en een gelukkig nieuwjaar :partying_face:

Ik ben het helemaal met je eens, maar in de schermafbeelding van @rhabert zien we dat de textuur al is toegepast,
Vandaar dat de verandering in de " kleur " van zijn stuk ontbrak, alleen de belichting om het te laten lijken.
Het enige dat overbleef was om de hand van Solidworks te forceren door de Realview te activeren. (Ik koos voor de gemakkelijke weg.)

Als deze operatie niet had gewerkt, was ik naar de lichtbronnen gaan kijken:
image

en het in kaart brengen van verschijningen, zoals u suggereerde.

Vriendelijke groeten.

2 likes