Probleem met montagedisplay

Hallo

Ik ben zo vrij om uw hulp te vragen, omdat ik met een weergaveprobleem word geconfronteerd wanneer ik een kleine assemblage in SW2022 afhandel.

Kortom, ik ben in de modus "gestopt in gearceerde afbeelding" (zie screenshotweergave 1) en wanneer ik mijn assemblage manipuleer (roteren, zoomen,...) schakelt mijn scherm over naar wireframe terwijl ik nog steeds actief ben in de modus "gestopt in gearceerde beeldmodus" (zie screenshot-weergave2).

Het kan een probleem zijn met de instellingen in de SW-opties, maar ik kan niet vinden welke.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Nicolaas

affichage_1.png
affichage_2.png

Hallo

Ik heb deze instelling gevonden in de systeemopties, kan het helpen? Of je hebt een probleem met de grafische kaart!

Cdt

Fred

capture_decran_2022-09-27_102226.png
1 like

Hallo Fred,

Bedankt voor je feedback, maar helaas heb ik deze instelling al getest en heb ik geen verbetering.

Ik heb ook de diagnose en het onderhoud gedaan met de SOLIDWORK Rx 2022 en ook de prestatietest die mij meer dan correct lijkt (zie screenshot)

performances_sw_pc.png
performances_sw_pc_suite.png
1 like

Hallo Nicko!

Zonder echt zekerheid, maar als ik "CITRIX" zie denk ik aan procesvirtualisatie en dus indirecte toegang tot de bronnen van de grafische kaart van je werkstation. Dit kan een aanwijzing zijn (te bespreken met je systeembeheerder),  

Succes.

2 likes

Hallo

Misschien door deze opties naar deze statussen te schakelen:

1 like

@Agorey69: Bedankt voor je feedback, ik zal dit delen met mijn infoafdeling omdat het mijn vaardigheden te boven gaat.

@Sylk: Bedankt voor je suggestie, ik heb geprobeerd deze instellingen te wijzigen, maar niets helpt, ik heb het probleem nog steeds.

De grafische kaart en stuurprogramma's zijn compatibel met solidworks? Te controleren in solidworks RX.

1 like