CATIA Edge Display Probleem

Hallo

Ik heb een probleem met de weergave van lijnen (randen) in CATIA (zie bijlage). Afhankelijk van het standpunt verdwijnen de randen. 

Ik heb geprobeerd te spelen met de weergave-instellingen in de opties, maar niets helpt.

Heeft iemand een oplossing? Het is erg gênant.

Bedankt

capture.png

Hallo

En het kwam zo of na een gebeurtenis (station chgmnt, versie, update)?.

Ik had een probleem met mijn T5800 (meer dan één type displayport) en met de adapterbehuizing niet zo geweldig dat het weer normaal werd met een beeldscherm / beeldschermkabel.

In de tussentijd zal ik mijn instellingen aan je voorleggen

reglages.zip

Hallo

Dank u voor het antwoord. Ik weet niet echt hoe het zo gekomen is. Het is lang geleden dat ik catia heb gebruikt, en toen ik het opnieuw opstartte, merkte ik deze fout op.

Ik heb je instellingen geprobeerd, maar het verandert niets.

Aan de andere kant is mijn configuratie een beetje eigenaardig, Catia draait op een virtuele machine (VMWare) op een mac met een extern scherm. Maar het externe scherm verandert niets, als ik op het mac-scherm ben, is het hetzelfde.

Ik heb geprobeerd de weergave-instellingen van de virtuele machine te wijzigen, maar niets, het is hetzelfde.

Ik ga in cirkels rond

Als het ooit goed werkte.

Wilt u weten wat er op de virtuele machine is gewijzigd?

Stuurprogramma's, enz

Als je in onderhoud bent, verander dan de versie van CATIA of update naar een hogere SP. 

BEWERKEN:

Normaal gesproken is het de anti-aliasing die dit type defect corrigeert (anti-aliasing) Ik ben op de standaardinstelling van CATIA V5 niet geactiveerd)

Misschien als je het activeert

Ik heb je de Catia helppagina gezet

visualisation.pdf

Het probleem is dat ik niet weet of het ooit goed heeft gewerkt.

Ik heb het geprobeerd met anti-aliasing. Het is beter, maar ik heb de indruk dat het daar niet vandaan komt.

Ik heb ook alle opties weer op standaard gezet, maar het verandert niets.

In feite hangt het defect vooral af van de kijkhoek (zie bijlage). Het lijkt bijna een probleem met de verlichting van het model, maar als ik met deze instellingen speel, verandert er niets. 

capture_catia_1.pdf

Ik denk gewoon dat de grafische kaart geen pro-kaart is

https://www.nvidia.fr/object/quadro-dassault-systemes-catia-fr.html

Het gebeurt met desktop-pc's voor thuisgebruik

De randjes gingen verloren

En aangezien je een Mac hebt, weet je niet zeker of je de juiste grafische kaart hebt

Wat heb je als grafische kaart

@+ ;-)

Ik heb deze als kaart: NVIDIA GeForce GT 750M 2048 MB Intel Iris Pro 1536 MB

Aan de andere kant heb ik andere CAD-software getest om te zien, en ik heb dit probleem niet, het lijkt erop dat het alleen CATIA is.

Ik weet van de bron op

Dat CATIA en SOLIDWORKS goed werken

Met Pro- en Certified-kaarten 

En je kaarten lijken niet op de juiste kassa te staan, sorry

@+ ;-)

vreemd, het werkt goed met SolidWorks, maar niet met Catia. Misschien heeft Catia meer middelen nodig?

Ik weet niet zeker of het goed werkt met solidworks 

kan voor zeer eenvoudige onderdelen zijn

Solidworks is behoorlijk veeleisend voor grafische kaarten

@+ ;-)