Probleem met het weergeven van parameters in CATIA V5

Hoi allemaal

Ik kan de parameters in mijn stamboom niet weergeven, noch om aan een onderdeel te werken, noch om aan de assemblage te werken. Ik volgde de volgende aanwijzingen: https://www.lynkoa.com/forum/catia/%C3%A0-propos-des-options-daffichages-des-param%C3%A8tres-dans-catia, maar het werkt nog steeds niet. Is iemand dit probleem ooit tegengekomen? Ik moet deze instellingen in het bijzonder bekijken, zodat ik daarna de workshop Kennisadviseur kan gebruiken en een regel voor de parameters kan maken (ik wil iets soortgelijks doen: https://apprendre-la-cao.com/catiav5-comment-inactiver-une-piece-grace-une-regle/ ) . Bij voorbaat dank!

Barnsteen.

Hallo

Heb je ooit met gebruikersinstellingen gewerkt, als je bestanden er geen hebben, zullen de opties ze niet laten verschijnen.

Om dit te controleren, gebruikt u het pictogram "fx" en maakt u bijvoorbeeld een lengteparameter aan.

Geprobeerd te stoppen en vervolgens CATIA opnieuw te openen.

Hallo

Neem me niet kwalijk, maar ik begreep je bericht niet: "Heb je ooit met gebruikersinstellingen gewerkt, als je bestanden ze niet hebben, zullen de opties niet worden gewijzigd, ze niet laten verschijnen."

Als u nooit gebruikersinstellingen heeft aangemaakt, bevatten uw bestanden deze niet, en omdat de CATIA-installatie (standaard uit de doos) deze instellingen niet weergeeft.

Om er zeker van te zijn dat de gewijzigde opties zoals aangegeven in de procedure de weergave mogelijk maken, moet u er zeker van zijn dat u een parameter in uw bestand hebt gemaakt

Ik heb al parameters in de assembly gewijzigd (die ik heb hernoemd en/of formules heb toegevoegd). Hiervan heb ik ook een parametriseringstabel gemaakt.

Deze parameters zijn degenen die ze handmatig hebben gemaakt door "fx" of het zijn parameters die zijn gemaakt door CATIA (bijv. extrusiehoogte, dimensionale beperking van schets, enz.).

Edit: de parameters die door CATIA zijn gemaakt, worden niet weergegeven onder het knooppunt "Parameters", het knooppunt "Parameters" verschijnt alleen in een Part of een ASS als de gebruiker een gebruikersparameter heeft gemaakt door "fx".

Ze zijn dus inderdaad door catia gemaakt. Maar wat is een parameter die handmatig door dit feit is gemaakt en hoe maak je deze?

Om een gebruikersparameter te maken, moet u het "fx"-pictogram gebruiken dat normaal gesproken linksonder in de werkbalken staat.

Vervolgens kiest u uit de vervolgkeuzelijst het type parameter dat u wilt maken, de meest bruikbare staan aan het begin en aan het einde van de lijst.

Het is + praktisch om bijvoorbeeld te maken:

Gebruikersinstellingen

Lengte, breedte, hoogte van een parallellogram en koppel ze vervolgens door middel van formules aan de CATIA-parameters die het parallellogram definiëren (schetsafmeting, extrusiehoogte).

We hoeven ze dus niet direct in de lijst te zoeken.

Ok oké ik begrijp het beter, heel erg bedankt voor je antwoord! Dus weet u hoe u een meerkeuzetekenreeksparameter kunt maken, zodat u kunt kiezen tussen twee verschillende lichamen op basis van een bepaalde opgegeven waarde?

Hallo

Bekijk deze tutorial.

Je zult de functies moeten vervangen door je Bodys in de formules.

Als je KWA hebt, zou ik een "Reactie" maken (bij het wijzigen van de stringparameter).

Aarzel niet om terug te komen of een specifiek bericht te openen. 

Goedenavond
Ik wil graag ons kanaal met u delen met   tutorials over de toonaangevende software gewijd aan engineering en ontwerp 
de meest gebruikte in de CATIA-wereld.
Als je wilt, strijk ons dan een eenvoudige blauwe duim onder de video's, vergeet je niet te abonneren op ons kanaal om de nieuwe video's te ontvangen.

PS: Ik wacht op uw opmerkingen en suggesties 

https://www.youtube.com/channel/UCjErSIGEneWY-60y7uwq0dg