probleem met eDrawing-weergave

Hallo

Ik heb een weergavebug onder eDrawing voor verschillende van mijn collega's.

Wanneer ze een SolidWorks-bestand openen door met de rechtermuisknop op het bestand te klikken, openen met, eDrawing, verschijnt de onderste werkbalk niet in eDrawing. Ze hebben dus geen toegang tot de tools " Ontploffen", " Meten", " Configuraties  ", " Componenten ", enz.

Verrassend genoeg, als ze eDrawing voor het eerst openen via het startmenu en ze gaan zoeken naar hetzelfde bestand via bestand / openen, crasht het niet, de werkbalk wordt correct weergegeven...

Iemand een idee van het waarom/hoe?

Bedankt

Hallo;
Welke versie van Edrawing wordt gebruikt?

Hallo

We gebruiken eDrawing 2023 sp03 (versie 31.3.0.0040)

Bedankt

Hallo
we gebruiken de SP05 (31.5.0033) en geen probleem, ik heb zojuist verschillende tests gedaan op 2 verschillende werkstations met EASM en SW ASM-bestand met of zonder SW-licentie.
Als het een bug in de SP03 is, kun je deze het beste upgraden.

2 likes

Hallo

Zelfde observatie als @Le_Bidule

1 like

Voor onze werkstations, niet uitgerust met Solidworks (we zijn nog steeds in 2022), hebben we de Edrawing-updates in 2023 sp5-versie " "geforceerd " ... de 2022 is te traag om een 3D te openen en de 2023 sp01-02-03 ook " bugges "...
Opmerking: u moet de balans tussen Solidworks en Edrawing maken volgens het gebruik van de laatste.
Als Edrawing alleen als visualisatie wordt gebruikt, kan elke versie die gelijk is aan of beter is dan die van Solidworks worden geïnstalleerd.
Als Edrawing ook wordt gebruikt om 3D te annoteren, zul je moeten nadenken over het balanceren van de versies.

1 like

Ok, ik ga de IT-afdeling pushen om de versies te upgraden naar sp05.

Bedankt voor je antwoorden, ik hou je op de hoogte zodra de IT-afdeling de klus heeft geklaard.