Probleem met het toevoegen van documenten in INTEGRATIE

Hoi allemaal

Ik gebruik het hulpprogramma " Integratie " om aangepaste eigenschappen van de bestandsnaam in te vullen. Het probleem is dat ik sommige bestanden niet kan toevoegen (voor de overgrote meerderheid werkt het). De bestanden die hier problematisch zijn, zijn .sldprt-bestanden.
Wanneer ik de betreffende bestanden probeer toe te voegen (door slepen en neerzetten of via het pictogram " een of meer documenten toevoegen") krijg ik de volgende melding: " Een of meer gekozen documenten komen niet overeen met de filter!" 
MYCAD_Message Filtres

In het menu Filter, waarmee u de verschillende opties kunt selecteren, zijn alle mogelijke soorten documenten die moeten worden verwerkt aangevinkt en zijn alle mogelijke filters uitgeschakeld; Logischerwijs zouden de betreffende bestanden dan ook door de filter moeten komen.

Ik heb wat tests gedaan, door de filters aan te passen, door mijn bestand onder een andere (kortere) naam op te slaan, ik heb gecontroleerd of het bestand niet alleen-lezen is... Nu heb ik bijna geen ideeën meer.

Ben je dit probleem ooit tegengekomen en heb je een oplossing?
Bij voorbaat dank :wink:

1 like

Hallo

Kunt u mij vertellen welke versie van myCADtools u heeft?

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo;

We zouden de versie van de gebruikte tools nodig hebben om een nauwkeuriger idee te krijgen:
=> Solidworks-versie
=> MyCadTools-versie
=> Windows-versie
=> Solidworks lokaal of 3DExperience?

Werk je lokaal of op een server?

Slechts enkele *.sldprt zijn problematisch? In dit geval is het onwaarschijnlijk dat het afkomstig is van de filters van Insluiten, ik zou meer neigen naar beveiligde locaties of speciale tekens in de namen van uw bestanden.
Het zou fijn zijn om een overzicht te hebben van de namen van de bestanden die niet passeren (en hun locatie indien mogelijk).

3 likes

Hallo

Voor de versies hebben we:

• SolidWorks 2023 SP5.0
  • MyCADTools 2024 SP0.0
  • Windows 11
  • SolidWorks Lokaal

Voor de betreffende bestandsnamen hebben we bijvoorbeeld:
EP-1034201055-108-PASSERELLE K 6P NIV+12150 - KOOILADDER AAN DE ZIJKANT VAN BESTAND 5
Ik heb een kopie van dit bestand getest door de naam in te korten en de " + " te verwijderen, het werkt niet. De meeste andere bestanden die werken, volgen deze vorm en hebben een vergelijkbaar aantal tekens.

Wat betreft de locaties, ik werk lokaal en alle bestanden (ook de bestanden die werken) staan in dezelfde map.

Ik had een paar soortgelijke problemen met de 2024sp0.0-versie van de Mycad-tools:
Sommige opties waren niet aangevinkt, maar ze bleven actief:
image
=> Oplossing: We zijn overgestapt naar versie 2025sp0.0 van de MYcad.

Aan de andere kant is de bestandsnaam technisch gezien veel te lang, sommige beperkingen op het aantal toegestane tekens zijn nog steeds geldig, afhankelijk van de gebruikte software:
voor bestandsnamen + hun locatie (max. 255 tekenlimieten - alles inbegrepen-)

1 like

Een klap om kramp in de vinger te krijgen met zulke lange namen. :rofl:
Het bestand wordt handmatig geopend (niet beschadigd?)
En verder ja, de 2024 Sp0 was een beetje catastrofaal (voor ons 2024-SP2.1 omdat ik de 2025 niet heb getest)

2 likes

Ok, ik zal meer te weten komen over een overstap naar de 2025-versie.
Voor volledige namen vermijden we in principe het stapelen van submappen; Voor de bestandsnamen zelf, tussen het opgelegde formalisme en de noodzaak om een minimum expliciet te zijn, is het niet altijd gemakkelijk om korte namen te hebben :slightly_smiling_face:

Bedankt dat je wat tijd hebt genomen om me te helpen :wink:

:wink:

Ja, RAS op de betreffende bestanden.
Nou, met de nieuwste integratieversie zou het goed moeten komen; om getest te worden...