Eindmontage probleem met Driveworks, melding: "de index bevindt zich buiten de grenzen van de array"

Hallo

Zoals de titel al zegt, heb ik een probleem met de eindmontage van mijn project.

Ik heb een hoofdassemblage die bestaat uit subassemblages. Wanneer ik mijn formulier start, stuurt DW SW aan en bouwt eerst alle subassemblages. Ik denk dat ik je niets vertel.

Tot nu toe gaat alles goed, geen bevriezingen of fouten aangegeven door de automatische piloot. De tijd komt om de volledige assemblage te openen. Het opent in SW met alles wat het van tevoren heeft gebouwd + andere elementen die in mijn basismodel zitten en tijdens de eindmontage moeten worden verwijderd + de montagefuncties beheren.

Behalve dat eenmaal geopend, alles stopt. Wanneer ik door de automatische piloot ga, sluit SW volledig, het probeert twee keer om het proces voort te zetten, maar het komt hetzelfde probleem tegen, namelijk zoals aangegeven op de automatische piloot "de index valt buiten de limieten van de array". Als ik stap voor stap test (Testmodus, in de wachtrij, interactief) stopt het net na het openen van de assembly en daar zet het in het rood "genereer componentenkaart" en als je eroverheen gaat "de index valt buiten de limiet van de array".

Kortom, altijd dezelfde boodschap maar geen andere informatie.

Ik heb configuraties gezien die dit probleem veroorzaken (omdat het niet systematisch is) en ik heb er daarom verschillende tests op gedaan. Door de subassemblages één voor één te genereren, is er nooit een probleem, het is alleen tijdens de eindassemblage. En ik kan geen enkele subassemblage of element isoleren dat de fout de hele tijd veroorzaakt. Ik heb altijd een hoesje dat werkt.

Vandaag weet ik maar één ding, wanneer ik mijn project rechtstreeks met Solidworks start in de Driveworks-module die erin is geïntegreerd, werkt het tot het einde terwijl ik de foutmelding krijg bij het doorlopen van Driveworks Admin of Autopilot.

Het verschil is dat ik referenties heb die verloren gaan op extrusiefuncties, bijvoorbeeld door via SW te gaan, terwijl ze heel goed bij DW passen.

Is iemand deze foutmelding ooit tegengekomen en/of had hij hetzelfde probleem?

Ik vermoed dat wat vastzit in mijn programmering moet zitten, maar ik zoek een speld in een hooiberg met geen andere informatie dan dit bericht.

Dank u voor uw hulp.

Sarah

Hallo

Ik heb geen driveworks, maar bij het programmeren, wanneer we dit bericht krijgen, is het dat we een element hebben aangeroepen dat niet in een lijst of een array staat.

Controleer dit punt, vraag u misschien om een onderdeel waarvan de naam verkeerd is gespeld of een item in een collectie met een verkeerde ID.

1 like

Hallo

Helemaal eens met Yves.T en zonder te vergeten dat de indexen beginnen bij 0 ...

1 like

Hallo

Bedankt voor je antwoorden, ik zal dat allemaal controleren.

Hallo S.loue,

Is dit probleem nog steeds aanwezig?

Als dat zo is, raad ik u aan om contact op te nemen met uw SOLIDWORKS-wederverkoper voor technische ondersteuning, dit probleem vereist veel aanvullende informatie en directe hulp.

Als ze dit probleem niet kunnen oplossen, wenden ze zich direct tot de technische ondersteuning van DriveWorks en nemen we een kijkje!

Oprecht

Thomas

Hallo

Dank je wel Thomas. Dit was tegelijkertijd al het geval, ik ben in contact met mijn dealer. Maar het kostte veel tijd, dus ik probeerde het forum.

Helaas heb ik de oorzaak van het probleem niet echt gevonden, maar het lijkt erop dat de nieuwe versie van Driveworks het heeft opgelost.

Dit heeft geleid tot nieuwe kleine problemen die ik voorheen niet had. Maar dat is een ander verhaal...

Dank u allen

Sarah

Probleem opgelost door de softwareversie te wijzigen.

Ik zal waarschijnlijk nooit de oorzaak weten...

Bedankt