Hoe doe je dat alsjeblieft?
(Shot 44 is het XZ-vlak dat licht rond de X-as is gedraaid, misschien is dat de reden waarom de moeilijkheidsgraad...)
Vriendelijke groeten
ellipse_pipe_help.png
Hallo
Probeer het te doen via een gladstrijken
Vertrekschets / aankomstschets
en om een beetje meer te helpen
Bochten geleiden
het zou het moeten doen
@+
In plaats van een sweep te doen
Straightening
Een beginnende schets
Een schets van aankomst
met geleidingscurves
het zou het moeten doen
@+
in plaats van een sweep te doen
passeert via een gladmakende
Startprofiel
Aankomst Profiel
en enkele geleidingscurven indien nodig
@+
Hallo
Welke versie gebruik je en kun je je bestand delen?
Kies een gladstrijking over een veeg
het zou het moeten doen
@+ ;-)
Hallo, bedankt voor het onderzoeken van mijn probleem,
Hier is het bestand https://gofile.io/d/vLmGSN
Ik gebruik solidworks 2018
Sweep werkt ook niet en klaagt over mijn guide-curve/3d-sketch die de 2 kanten niet raakt als ik het me goed herinner, terwijl ik de eindpunten op de vlakken zet :(
Smoothing
Hallo @ 30187066b5
Je geleidingscurve moet aansluiten op de eindschetsen en niet (zoals INventor) op het gezicht.
Ik begrijp dat je manier van doen in de logica van de neutrale vezel zit, maar het is voldoende om vanuit je bestaande curve een ander parallel vlak te maken en raaklijn met het hoekpunt van de ellips. In deze schets projecteer je je neutrale vezelgeleidingscurve omdat deze als richtlijn zal dienen en wow, dat is alles.
Een klein beeld waarvan ik hoop dat het expliciet is.
Vriendelijke groeten
Hoi @ Zozo
als ik het probleem goed heb begrepen
het is niet op hetzelfde verticale vlak
Je moet dus door een gladstrijking gaan
Of draai de balayage een beetje
@+
Goedenavond @gt22
Het is inderdaad niet op hetzelfde niveau en het is ook glooiend.
Bovendien is de geleidingscurve niet uit één stuk, er is een curve plus een kleine rechte lijn, maar bovenal is er geen aanpassing van de spline.
Ik blijf ervan overtuigd dat je minstens twee geleidingscurves nodig hebt, één aan de bovenkant van de eivormige en de andere aan de zijkant.
Maar als @ 30187066b5 een perfect profiel wilt hebben, heb je minstens drie geleidingscurven of zelfs 4 nodig om het profiel onder de knie te krijgen.
Inderdaad, als ik het goed begrijp, is het een pijp en om ervoor te zorgen dat de vloeistoffen niet worden verstoord, moet de sectie constant zijn om throttling en mogelijk cavitatie te voorkomen als de stroom van de vloeistof belangrijk is. Gezien de dikte van de buis moet er druk zijn.
Ik ga proberen het model te maken met vier geleidingscurven om te laten zien wat ik uitleg. Ik hoop dat ik geen tussenprofielen hoef te maken om het binnengedeelte intact te houden.
Vriendelijke groeten
Plukken
PS: Ik zal een kleine uitleg geven aan @ 30187066b5 tenzij je in de tussentijd een beter idee hebt om het gewenste resultaat te bereiken
Goedenavond @ 30187066b5
Hier is een kleine tussentijdse uitleg.
Vriendelijke groeten
PS: vertel me of we doorgaan met de uitleg of dat je je PB hebt opgelost
Hallo
Ik ben altijd op mijn hoede voor gladstrijken, waarvoor veel geleidingscurven nodig zijn. In dit geval geef ik de voorkeur aan een scan, waarbij ik ervoor zorg dat het profiel wordt gedefinieerd in een vlak loodrecht op het traject. Dit vlak wordt natuurlijk gedefinieerd als het passeren van het ene uiteinde van het traject. Bovendien zal ik me alleen zorgen maken over de buitenkant van de buis, pas als de buis naar tevredenheid is verkregen, zal ik deze uithollen door een schaalfunctie die mij een constante dikte garandeert. Het integreren van de binnenkant van de buis vanaf het begin kan problematisch zijn omdat een concentrische ellips een spie is en gladstrijken, of vegen, met een spline noodzakelijkerwijs delicater is dan met een ellips. In het bijgevoegde voorbeeld (SW 2019) heb ik het traject (3D-schets) afgerond met een 3D-spline die ik in een tweede stap heb gescand omdat ik nog steeds geen manier heb gevonden om de draaiing van een 3D-spline aan te drijven (als iemand het weet, ben ik geïnteresseerd). Op die manier behandel ik het apart.
Dit is mijn kleine druppel in de molen
Goedenacht
Goedenavond Pierre
Heb je het stuk van de eiser kunnen bekijken dat iets ingewikkelder is dan dat.
Vriendelijke groeten
Als je een schone kamer wilt
Ik herhaal, er is geen keuze
je moet door een gladstrijking gaan
@+;-)
Goedenavond
Laten we, om Zozo te beantwoorden, zeggen dat de afbeelding die door 30187066b5 (??) is verzonden, niet erg expliciet is. Ik kan gewoon een elliptische dwarsdoorsnedepijp raden die een 3D-traject volgt. Als dit pad geen draaien inhoudt, kan een sweep werken. Het voordeel van een scan is dat de doorsnede op alle punten van het traject wordt bijgehouden.
Om aan GT22 te voldoen, geeft een afvlakking natuurlijk theoretisch veel creatieve vrijheid en zou je daarom in staat moeten stellen om het gewenste volume te verkrijgen. Maar het delicate punt is er. Er is een grote mate van vrijheid en daarom is het mogelijk om elke curve als een geleidingscurve te definiëren, zolang deze maar begint bij het startvak en eindigt bij het eindgedeelte. De buis zal echter fysiek een enkele bocht volgen die afhangt van het materiaal en de uitvoering ervan en niet van de virtuele route op SW. Het is daarom noodzakelijk om goed na te denken en geleidingscurven te definiëren die de werkelijkheid weerspiegelen. Als het een gladstrijking is die we willen gebruiken, denk ik dat we dat moeten doen (zie pdf bijgevoegd):
Nadat inderdaad de verstrekte afbeelding kan me niet in staat hebben gesteld om het probleem te begrijpen en ik antwoord een beetje af ....
Hallo @Pierre Mihailovic
We zijn het eens over de methode. ;-)
Ik denk dat we moeten wachten tot de aanvrager zich weer meldt: want als we naar zijn schetsen kijken, zijn er twee opties die gespecificeerd moeten worden.
Het begin van het buitenste gedeelte is een vierkant of rechthoek en het einde is een ellipsoïde. Dit betekent dat het maken van samenhangende geleidingscurven niet zo eenvoudig is. De binnenkant van de buis heeft een ellipsoïde start. In zijn poging gebruikte hij echter een ellipsöid voor beide schetsen.
Dus de gemakkelijkste manier is om een volle buis te maken met een veeg en vervolgens een verwijdering van materiaal door te vegen. Op die manier, met een enkele geleidingscurve in plaats van de bestaande neutrale vezelspiebaan, zou u het resultaat moeten kunnen bereiken zoals u voorstelt.
Tweede hypothese, de buiten- en interieurschets zijn beide een ellipsoïde, het is veel minder gecompliceerd zonder triviaal te zijn.
Ik weet niet of je de vijl hebt kunnen gebruiken, maar het buisgedeelte is 4,5 x 3 voor de buitenkant en 3 mm x 1 mm, dus het kleinste defect heeft grote gevolgen voor de doorstroming van de vloeistof. Het zal waarschijnlijk een onderdeel zijn dat in Print-3D is gemaakt, dus extra onnauwkeurigheid moet worden vermeden omdat de precisie eerder rond de 0,2 mm ligt met HP's multijet-poedertechnologie en eerder 0,5 met de fuseringsdraadtechniek en op voorwaarde dat de machine geen 3D RepPap is met minimalistische precisie.
Vriendelijke groeten
Hallo @ allemaal
om de vorige post af te maken ;-)
Als je hetzelfde gedeelte doet als de rest van het onderdeel met de sweep en de guide curve, werkt het gewoon. Deenige voorzorgsmaatregel die u moet nemen, is om de geleidingscurve uit één stuk te hebben (met een spline-aanpassing - zie een van mijn vorige berichten over de afstelling van de spline)
Vriendelijke groeten
Opmerking: In het onderstaande voorbeeld, gemaakt met het onderdeel van de aanvrager, is het binnenste gedeelte homogeen zonder vervorming.
Goedenavond @tous
Ik kom nog een laatste keer terug op het onderwerp, want zoals gezegd @Pierre het geheel 20° gedraaid is tijdens het naar beneden gaan.
Dus ik heb gecorrigeerd om de kromming en draaiing naar wens te hebben @ 30187066b5
@GT22 of een andere vooraanstaande hoogbegaafde, zal misschien een elegantere oplossing vinden, maar hier is mijn tip in de tussentijd ;-)
1°) de auteur heeft alleen een kromme gegeven ter hoogte van de neutrale vezel
2°) Om twee parallelle hulplijnen correct georiënteerd te hebben ten opzichte van de neutrale vezel, heb ik in een schets een horizontale lijn getekend in de kleine straal van de ellips en vervolgens heb ik een scanoppervlak gemaakt dat de draaiing van 20° aan het einde aangeeft. Vervolgens maakte ik twee beperkte 3D-curves aan beide randen van het oppervlak, waardoor ik de twee parallelle gedraaide en aflopende geleidingscurven kreeg.
3°) In feite was ik genoodzaakt om een afvlakking te maken met twee rechthoekige schetsen (begin en einde) en vervolgens een afvlakking met de twee geleidingsbochten om de draaiing en de gewenste afdaling te verkrijgen.
4°) Om het eivormige gat te bekomen heb ik dezelfde manip gedaan als de 2° maar met een kleinere afmeting en vooral door een gladmakende materiaalverwijdering uit te voeren.
Opmerking : Ik heb alle mogelijke schetsen van het originele model teruggevonden, dus dit is strikt genomen geen voorbeeld.
Op de foto hierboven heb je het resultaat met de uiteraard en in de bijlage de manier om twee parallelle en gedraaide geleidingscurves te hebben .
Vriendelijke groeten
@ Zozo goed gezien de artsite ;-)
Ik kom binnen en zie het begin van de goede walkthrough
dat is tenminste de weg die ik zou gaan
Als ik de ins en outs in een operationeel bestand had dat ik kon omzetten naar SW 2017 (liefst naar parasolid)
Ik zal proberen dit genoemde stuk te vormen
Maar voor mij ben je op de snelweg naar succes
@+ ;-)