Probleem met STEP-bestanden

Hallo

Sindsdien, wanneer ik een STEP-bestand in solidworks open, kan ik het niet meer wijzigen of zelfs de onderdelen van een assembly herstellen, het blokkeert bijvoorbeeld alle bewerkingen.

Ligt het aan mij of het originele bestand, begrijp ik het niet meer?

Bedankt dat je me hebt geholpen.

pb_step.png

Allereerst, eerste probleem, ik heb de groene pijl op de pictogrammen nooit gezien.

Uiteindelijk, kun je je stap delen? Maar normaal gesproken is een stap slechts een beschrijving van de volumes.

Heeft u onlangs uw versie van SW gewijzigd?

Ja inderdaad de groene pijl die ik nog nooit eerder heb gezien, en nee ik ben al 4 maanden op de 2018 versie.

Ik deel de RWZI

vantage_q_350. stap

Hallo

Het is aannemelijk dat dit alleen aangeeft dat het om een RWZI-onderdeel gaat

Ik heb een stuk plaatwerk gemaakt en ze omgezet naar RWZI en als ik het open, verschijnt er een groene pijl. Het is waarschijnlijk dat dit aangeeft dat het een volume-element is dat niet door SW kan worden getransformeerd, aangezien er, in tegenstelling tot het geïmporteerde onderdeel, geen vormherkenning is.

We zouden alles moeten transformeren met de features-works om weer SW-onderdelen te hebben.

Hallo

SW 2018 bevat de 3D Interconnect-functie om het gemakkelijker te maken om bestanden in verschillende formaten in uw CAD te integreren.

Probeer het uit te schakelen in "Opties", "Importeren" en verwijder het vinkje bij "3D Interconnect inschakelen" Zie bijlage.

Open dan je opstap opnieuw.

2018-06-14_13_50_57-options_du_systeme_-_general.png
7 likes

bedankt Remrem, het probleem is opgelost :)

Geweldig antwoord renrem :-) :-)

Die moesten we zien te vinden.

Ik begreep niet waarom features-works niet werkten en waarom je geen kamers kon openen.

Ik dacht dat het bestand vergrendeld was.

Je hebt je dag en al mijn aandacht gewonnen en bovendien heb je me iets heel belangrijks geleerd voor degenen die onderdelen importeren. :-)

1 like

Maar graag gedaan.

Ik volg gewoon de nieuwe functies van elke nieuwe versie zorgvuldig. Ik ben deze al een hele tijd aan het testen. Het is praktisch voor het importeren van commerciële onderdelen waarop we geen wijzigingen of bewegingen hoeven aan te brengen.

3 likes