Probleem met Featureworks

Hallo allemaal

Ik heb CAD-onderdelen gedownload van Michaud-Chailly, maar meestal wordt het direct in SW geopend en daarom biedt het me de automatische herkenning van de functies.?

In de help staat dat je Insert ==> FeatureWorks moet gebruiken

Om functies interactief te herkennen:

1. Klik op Objecten tool_recognize_features.gif herkennen (functiewerkbalk) of > FeatureWorks invoegen > objecten herkennen.
    De FeatureWorks PropertyManager verschijnt.

Maar beschuit Ik heb deze functie niet, ook al heb ik FeatureWorks ingesteld om te laden bij het opstarten van SW.

Het is duidelijk dat ik het functiepictogram niet kan vinden zoals aangegeven.

Een beetje hulp zou welkom zijn.

Vriendelijke groeten

Hoi @ Zozo en een goede zondag ;-)

Ga naar Option/Aanpassen/Bediening/Functie/

en je zult vinden wat je zoekt

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Dit is opgelost omdat ik het downloadbestand niet correct gebruikte. Het was een valse vergadering. Door het onderdeel in de assemblage te gebruiken zodra het wordt geopend, biedt het systeem u automatisch de conversie aan.

Aan de andere kant blijft het pictogram van de functie zoals u deze in uw hulp laat zien inactief, wat we ook doen.

Er is iets dat me moet ontgaan, maar het maakt niet uit, want ik heb kunnen converteren zonder het te gebruiken.

Bedankt GT22 voor je hulp

Vriendelijke groeten

1 like

Featureworks werkt aan onderdelen

en stelt u in staat om de creatieboom opnieuw op te bouwen

@+

2 likes

En klein detail, het werkt alleen met een premium licentie denk ik!!  

Cdt

Hallo

geen premium G.-licentie nodig, de SOA is voldoende.

1 like

Ach zo veel voor mij, sorry dat ik nog steeds op Solid 2015 zit... :)

capture.png

Werkt het met de standaard licentie? In de help is het gemarkeerd voor Solidworks Professional of Solidworks Premium, zie http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/fworks/c_disabling_enabling_featureworks.htm?verRedirect=1

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Het werkt nu

In werkelijkheid is het geïmporteerde onderdeel een soort assemblage die uit één lichaam bestaat, maar wordt gepresenteerd als een geassembleerd onderdeel.

Ik heb het pictogram verplaatst van het tabblad Assemblage naar het tabblad Algemeen voor meer veiligheid.

Dus of het biedt automatische herkenning wanneer de kamer wordt geopend, of als ik nee zeg tegen automatische herkenning, kan ik het a posteriori doen met het pictogram dat wordt aangegeven door GT22.

Dank u allen.

Vriendelijke groeten

PS: Ik zit in SW 2017 SP4 premium

1 like

@ Zozo

of het probleem is opgelost

Je hoeft alleen maar het antwoord te openen dat het probleem heeft opgelost

en klik op de juiste knop

Op die manier vinden andere leden van de site die hetzelfde probleem hebben de walkthrough direct onder de vraag

Bedankt nog een fijne dag

@+ ;-)

2 likes